×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز ساخت اولین پروژه نهضت ملی در تهران با تامین مالی بانک مسکن

 به گزارش تجارت گردان به نقل از بانک مسکن – هیبنا، در این مراسم که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ، امیردریادار سیاری رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران و محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن برگزار شد، عملیات اجرایی ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی نهضت ملی با تامین مالی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان از سوی بانک مسکن در منطقه چیتگر آغاز شد.

از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا اواسط خردادماه سال جاری تعداد ۲۷۵ هزار و ۵۳۷ واحد به بانک معرفی شده‌اند که قرارداد تسهیلاتی ۸۴ هزار واحد به مبلغ ۲۸ هزار میلیارد تومان منعقد شده است. از این مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان نیز به پروژه‌ها تزریق شده است.

کل مبلغ واریزی به حساب سازندگان جهت هزینه کرد در پروژه‌ها از محل آورده متقاضیان و تسهیلات نیز ۱۷ هزار میلیارد تومان است.

در این باره همچنین گفتنی است، تفاهم‌نامه ساخت این ۱۵هزار واحد مسکونی در مجموعه شهری چیتگر با۱۷۰ هکتار وسعت میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع منعقد شده بود.

مجموعه شهری چیتگر با۱۷۰ هکتار وسعت در منطقه ۲۲ شهر تهران واقع شده و شامل ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی در چهار پهنهB وDوEوG است.

عملیات اجرایی در پهنه B با جانمایی ۹برج مسکونی آغاز شده و برج‌های مذکور در دو تیپ اسکلت فلزی و اسکلت بتنی طراحی شده‌اند.

برج‌های فلزی ۳۵طبقه و برج‌های بتنی۳۷طبقه نیز طراحی و در حال اجرا است.

دو عملیات اجرایی در پهنه D یا همان پهنه طبیعت نیز با جانمایی تعداد ۲۲ برج مسکونی آغاز شده که این برج‌ها شامل ۲۹ طبقه هستند.

پهنه E شامل ۳ برج اسکلت بتنی است که هرکدام از این برج‌ها ۳۶ طبقه را در برگرفته است.

در پهنه G نیز ۶برج ۲۹طبقه جانمایی و طراحی شده که شامل ۲۴طبقه مسکونی، یک طبقه همکف و۴ طبقه پارکینگ خواهد بود و در حال اخذ پروانه ساخت هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.