×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
اتوبوس سانحه دیده خبرنگاران، مسئول جابجایی روزانه کارکنان کارخانه سیمان بود/ راننده هنگام ثبت ساعت در پاسگاه، حرفی از خبرنگاران نزد/ آشنایی با راننده دلیل عدم کنترل صورت وضعیت

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا، روز گذشته دوم تیرماه حدود ساعت ١٨ اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی به ارومیه در حوالی دشت غوره ١٨کیلومتری نقده واژگون می‌شود که متاسفانه از ٢٢ سرنشین خبرنگار این اتوبوس(خبرنگاران ایسنا و ایرنا) جان خود را از دست می‌دهند و حدود ١٠ نفر مصدوم و راهی بیمارستان می‌شوند.

هر چند که پلیس اعلام کرده علت واژگونی نقص فنی در ترمز اتوبوس بوده و سازمان راهداری نیز گفته است، عدم توانایی کنترل خودرو توسط راننده در سرازیری با سرعت غیرمجاز باعث شده اتوبوس واژگون شود.

طبق آنچه که مدیر کل ایمنی سازمان راهداری به ایلنا  اعلام کرده از تاریخ صورت وضعیت این اتوبوس حدود ٢ ماه می‌گذرد و در تمام این مدت بدون صورت وضعیت در حال تردد بوده‌ است.

طبق گفته یک منبع آگاه به ایلنا، این اتوبوس مدتی است که کارکنان کارخانه سیمان در روستای رشکان را جابه‌جا جا می کرده و مسئول جابه‌جایی روزانه کارکنان کارخانه بوده، اما روز سانحه  جابه‌جایی خبرنگاران اعزامی به ارومیه را پذیرفته و متاسفانه در پاسگاه هنگام ثبت ساعت اظهار داشته که مسافران همان کارکنان کارخانه هستند.

وی ادامه داد: افسر نگهبان هم که از گذشته با راننده آشنا بوده صورت وضعیت را کنترل نکرده‌ است.  در مسیر،  پلیس راه و پایگاه دیگری وجود نداشته که صورت وضعیت توسط فرد دیگری کنترل شود.

البته در این حادثه که منجر به فوت و مصدومیت خبرنگاران شده مباحثی از جمله معاینه فنی معتبر هم مطرح است چراکه هر چند گفته شده راننده کارت معاینه فنی معتبر دارد اما پلیس اعلام کرده علت واژگونی نقص فنی در ترمز بوده است. 

راننده اتوبوس باز داشت شده و شب گذشته وزیر راه و شهرسازی هم دستور داد تا کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تشکیل شود و گزارش مربوط در کمیسیون ایمنی راه‌ها مورد بررسی و دستورات لازم برای جلوگیری از وقوع سوانح مشابه، ابلاغ شود و در صورت هرگونه کاستی احتمالی با مقصران حادثه برخورد لازم صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.