×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
از سال ۸۳ تا ۹۸ نقاط حادثه‌خیز ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه بود و کم نشد!/ از درآمد روزانه ۲ هزار میلیاردی خودروسازی چقدر برای ایمنی خودرو هزینه می‌شود؟

به گزارش تجارت گردان به نقل از  ایلنا، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، گفت: ما در شرایطی هستیم که باید صادق صحبت کنیم و از تعارف کردن پرهیز کنیم؛ تصادفات به عامل انسانی و خودرو برمی‌گردد.

وی ادامه داد: تصادفات به راه و جاده برمی گردد؛ حتی قوانین ما در این زمینه کافی و بازدارنده نیست، آن‌جایی که فردی می‌گوید می‌زنم دیه می‌دهم، قانون مشکل دارد.‌

رییس پلیس راهور فراجا گفت: امروز سبد ورودی خودروی ما شده است مانند دهنه قیف همه می‌خواهند خودرو تولید کنند اما به ته قیف توجه نمی کنند. تاکی ما تعارف کنیم و حرف نزنیم. در سال ۸۳، ۵هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داشتیم در سال ۹۸ هم همین مقدار بود. افراد در این نقاط هر روز کشته می شود تاکی باید ببینیم که جاده اصلی جداکننده ندارد و خودروها رخ به رخ می شوند و خودرو منفجر می شود و هیچ کسی قادر نیست این ماشین را خاموش کند.هر روز در این محورها و نقاط حادثه خیز حادثه می دهیم چطور ویروس کرونا می آید همه دنیا بسیج می شوند که این بیماری رفع  شود کرونا کشته می دهد تصادف هم کشته می دهد کرونا تمام می شود اما تصادفات همچنان وجود دارد.همه دولت‌ها به استناد ماده ۱۰۸ باید اقدام می کردند همه دولت ها باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با سلام و صلوات کار پیش نمی رود. و بعد هم در پایان از هم تقدیر و تشکر کنیم. با ساده ترین کارها این اقدامات انجام شدنی است و فقط یک اراده لازم دارد.

رییس پلیس راهور فراجا گفت: شما زبان مردم و چشم و گوش مردم هستید صدای مردم خیلی اوقات به مسئولان نمی رسد شما این موضوعات را به ما منتقل می کنید.

سردار هادیانفر تصریح کرد: می گویند ۱۶۴ برنامه ایمنی و کیفیت دارند اما ما در عمل هیچ چیزی نمی بینیم. ورق فولاد ایربگ ترمز نقص فنی هیچ کدام اصلاح نمی شود و فقط تولید می کنند. باید به جان مردم اهمیت داده شود دو هزار میلیارد  در روز درآمد دارید چقدر برای ایمنی هزینه کرده اید.خبرنگاران باید ایمنی و سلامت مردم را مطالبه کنند. باید بحث اسقاط وسیله خودرو را مطالبه کنید.

وی تاکید کرد: درباره سن فرسودگی یک شخص شکایت کرده و دیوان رای داده است و مبنا را معاینه فنی گذاشته است کدام معاینه فنی؟ بروید در اطراف تهران ببینید سیخ کباب در اگزوز می کنند و تست معاینه فنی می گیرند اینها با جان مردم سر و کار دارند بعد به من می‌گویند از معاینه فنی حمایت کنید.

او ادامه داد: باید به تصادفات اهمیت دهیم ۱۸ درصد افرادی که در تصادفات کشته می شوند کمتر از ۱۸ سال هستند و هیچ نقشی ندارند.ما در اجرای قانون مکلف هستیم اما به نفع مردم.

وی با انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت در مواجهه با تصادفات رانندگی خاطرنشان کرد: چرا وزارت بهداشت هیچ کاری با تصادفات ندارد، چرا هیچ گامی برنمی دارد. با سلام و صلوات که کار پیش نمی رود. من هم می توانم بایستم و تشکر کنم و بعد از پنج سال هم یک لوح تقدیر بگیرم و بروم اما ما فردا جواب مردم را چگونه می‌خواهیم بدهیم. چه جوابی در برابر آمار فوتی ها و جانباختگان خواهیم داشت. این ها موارد مهمی است که باید توجه کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: معتقدم که با ساده ترین اقدام و حداقل منابع هم می توان از آمار جانباختگان و مصدومان حوادث رانندگی کم کنیم.

سردار هادیانفر به هجمه‌هایی که بعد از انتقادات وی از کیفیت خودروها به او شده‌است، گفت:  در حوزه سایبری اصلی داریم به نام اصل لاجیک یعنی این طور تصور کنید که ممکن است ما ساختمانی را ببینیم و در ظاهر همه چیز عادی باشد اما مثلا فرض کنید اگر با یک عینکی به آن نگاه کنیم هکرها و اقداماتی را می بینیم که قصد نفوذ به آنجا را دارند. چیزهایی که در ظاهر دیده نمی شوند اما در باطن فشار و هجمه آن وجود دارد. اگر به من هم نگاه کنید همین مشکلات رادارم و شاید با همین دید، امروز من با یک لباس پاره یا زخم های بر تن اینجا هستم. چرا که خیلی ها مانع شدند و ما را کشیدند که حرفی نزنیم اما واقعیت این است که بعد از تصادف بهبهان دیگر آستانه تحمل ما تمام شد و تصمیم گرفتیم تا راجع به خودرو حرف بزنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: زمانی که در سال ۸۵ واردات خودرو آزاد شد این موضوع تأثیر مستقیم بر خودروهای تولید داخل داشت و حتی کشته های ما نیز کاهش پیدا کرد.

هادیانفر با اشاره به موضوع برگ سبز خودروها گفت: خوشبختانه درباره برگ سبز پلیس پیگیری زیادی کرد و در نهایت دولت نیز با ما همراهی کرد. حالا دیگر هیچ الزامی به ثبت سند رسمی خودرو در دفترخانه ها نیست و همین موضوع هم ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه های مردم را کاهش داد. از این ماجرا ریالی به پلیس راهور تعلق نمی گیرد اما قصد ما راحتی مردم بود. خوشبختانه به زودی نیز این موضوع در دستور کار مجلس قرار می گیرد و ان‌شاءالله تبدیل به قانون می شود و دیگر هیچ اما و اگری در این طرح باقی نمی ماند.

وی ادامه داد: ما در مورد توقیف موتورسیکلت ها نیز روش را تغییر دادیم. موتورسیکلت برای برخی از مردم وسیله زندگی و امرار معاش است. البته که ما به اجرای قانون مکلف هستیم اما اجرای قانون به طرفیت مردم است و ما وظیفه خود می دانیم که حال مردم را خوب کنیم.

هادیانفر تاکید کرد: باید به سمت اصلاح قوانین، افزایش ایمنی خودرو، ارتقای ایمنی جاده ها و.. برویم. این موضوع با همراهی و همکاری خبرنگاران و اصحاب رسانه شدنی است. ما برنامه داریم که در برنامه هفتم توسعه که این روزها در حال نگارش است آمار جانباختگان حوادث رانندگی ما طی یک برنامه پنج ساله به زیر ۸۰۰۰ نفر برسد. همچنین باید ۳۰۰ هزار مورد فوتی به ۱۵۰ هزار نفر کاهش پیدا کند. این موارد شدنی است به شرط آنکه تمام دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و پای کار بیایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.