×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
استفاده ۹۵ درصد از مردم کشور از شبکه گازرسانی

به گزارش تجارت گردان ، روحانی امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح ویدئوکنفرانسی طرح‌های ملی گاز رسانی وزارت نفت افزود: طرح‌های گاز رسانی به تعداد دو هزار و ۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر کشور امروز به صورت رسمی افتتاح شد.
آقای روحانی با اشاره به این که ما به معیار گازرسانی ۹۵ درصد در کشور رسیده ایم گفت: شاید این آمار در سطح جهان یک آمار بی نظیر باشد که ۹۵ درصد از مردم در یک کشور از شبکه گازرسانی استفاده می‌کنند.
رئیس جمهور این امر را یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و افزود: این اقدام پاسخ قاطعی است به آن‌هایی که در گوشه و کنار نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم با بی انصافی حرف می‌زنند.
روحانی گفت: فقط در یک موضوع یعنی گازرسانی به روستا مردم شاهد باشند، این دولت نسبت به اقدام تمام دولت‌های گذشته اعم از رژیم گذشته تا سال ۹۲؛ دو و نیم برابر آن را انجام داده است.
رئیس جمهور تصریح کرد: در این مدت ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده و این در صورتی است که قبل از انقلاب تنها یک روستا گازرسانی شده بود و در تمام نقاط تهران هم گازرسانی نبود و مردم از کپسول گاز استفاده می‌کردند، حتی در این سال‌های اخیر حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از محلات شمال تهران هم گاز نبود و مردم از گازوئیل برای گرما استفاده می‌کردند.
روحانی گفت: یک تحول عظیم بزرگی در گازرسانی در کشور انجام گرفته به گونه‌ای که گازرسانی در روستا‌ها در آغاز این دولت حدود ۵۴ درصد بوده که الان به ۸۵ درصد رسیده است و گازرسانی در شهر تقریبا به صددرصد و یا ۹۸ و ۹۹ درصد رسیده است.
رئیس جمهور همچنین گفت: کار گازرسانی در کشور تقریبا به اتمام رسیده است و ما افتخار می‌کنیم به همه مهندسان، کارگران و سرمایه گذاری عظیمی که صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.