به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، در دومین جلسه شورای سیاستگذاری همایش بیمه و توسعه که روز شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی و رئیس شورای سیاستگذاری همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۳ و سایر اعضای این شورا برگزار گردید، «رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه» به عنوان موضوع همایش بیمه و توسعه سال ۱۴۰۳ به تصویب رسید.
همچنین محورهای سیویکمینهمایشملی و دوازدهمین همایش بینالمللی بیمهوتوسعه به شرح زیر اعلام شد:
۱٫ تجربه جهانی: سازوکارهای موفق در افزایش اعتماد به صنعت بیمه
۲٫ نقش نهاد ناظر در افزایش اعتماد به صنعت بیمه و رضایتمندی مردم
۳٫ الگوی نظارت هوشمند و تأثیر آن بر افزایش اعتماد در مشتریان بیمه
۴٫ تقویت سازوکارهای حمایت از حقوق بیمهگذاران، بیمهشدگان و سایر ذینفعان بیمه در موارد ناتوانی مالی مؤسسات بیمه
۵٫ نقش مدیریت ریسک شرکتهای بیمه در افزایش رضایتمندی و اعتماد مشتریان
۶٫ نقش رتبهبندی مؤسسات و نهادهای بیمهای در رضایتمندی و اعتماد مردم به صنعت بیمه
۷٫ ساز و کار اتکایی و تأثیر آن در ایفای تعهدات شرکتهای بیمه و افزایش رضایتمندی زیاندیدگان و اعتماد عمومی مردم
۸٫ تأثیر قیمتگذاری منصفانه و شفاف بر اعتماد مشتریان
۹٫ نقش بیمههای درمان و اتومبیل در افزایش رضایت مردم، با توجه به سهم آنها از حق بیمه تولیدی صنعت
۱۰٫ نقش آموزش و آگاهیبخشی در افزایش اعتماد به صنعت بیمه
۱۱٫ نهادهای مستقل سنجش، ارزیابی خسارت، داوری و تصمیمساز صنعت بیمه (نهادسازی یا توسعه و ساماندهی نهادهای موجود) و نقش آن در اطمینان خاطر و آرامش بیمهگذاران و اعتماد عمومی
۱۲٫ تأثیر تبلیغات و بازاریابی بر اعتماد به صنعت بیمه
۱۳٫ تعاملات انسانی و نقش آن در افزایش رضایتمندی مشتریان
۱۴٫ نقش شبکههای اجتماعی در افزایش اعتماد به صنعت بیمه
۱۵٫ استفاده از فناوریهای نوین در طراحی و توسعه خدمات مشتریان
۱۶٫ نقش هوش مصنوعی در ایجاد رضایتمندی و اعتماد به صنعت بیمه
۱۷٫ نقش شرکتهای فناور پایه بیمهای در افزایش رضایت و اعتماد ذینفعان اکوسیستم بیمه
برنامههای کلی همایش سال ۱۴۰۳ نیز شامل «برگزاری کارگاههای آموزشی پیش رویدادهای همایش»، «برگزاری پنلهای تخصصی»، «برگزاری کارگاههای آموزشی (پسارویداد)»، «معرفی چهره ماندگار صنعت بیمه»، «معرفی کتاب سال صنعت بیمه (تألیف و ترجمه)»، «معرفی کارمند و مدیر برتر صنعت بیمه»، «معرفی ایده برتر در صنعت بیمه»، «معرفی رسالهها و پایاننامههای برتر دکترا و کارشناسی ارشد»، «معرفی پژوهشگر برتر صنعت بیمه» و «معرفی مقالات برتر» میباشد.
صاحبنظران و مشارکتکنندگان علمی میتوانند، مقالات خود را پیرامون محورهای تعیین شده تنظیم و به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.
اطلاعات تکمیلی شامل مهلت ارسال آثار، نحوه ثبتنام متقاضیان، زمان، مکان و نحوه برگزاری همایش متعاقبا به اطلاع خواهد رسید.
https://tejaratgardan.ir/?p=314700