×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
باجه بانکی پارک علم و فناوری با حضور مدیرعامل پست بانک ایران و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در این مراسم با اشاره به اینکه یک مجموعه پیش از اینکه در خدمت کسب و کاری قرار بگیرد باید بتواند از فناوری های روز برخوردار باشد و به ذی نفعان خود نیز آن را ارائه بدهد، گفت: زمانی فناوری درخدمت بانک بود و از این پس پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ؛ در خدمت این حوزه خواهد بود.
وی افزود: پست بانک ایران با حضور در پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در حد توان خود می‌کوشد به مجموعه شرکت‌های دانش بنیان فعال در پارک خدمات مالی و بانکی ارائه ‌دهد و همچنین از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صاحبان ایده در مسیر کسب و کارهای جدید بانک بهره‌مند شود.
مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های جدید، می تواند به کسب و کارهای نوپای مرتبط به بانک نیز کمک کند، ادامه داد: امیدواریم این ایده‌ها را با همگامی دو مجموعه که در خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارند، عملیاتی کرده تا کسب و کارهای فعال در این پارک و سایر پارک‌های علم و فناوری کشور از مواهب آن بهره‌مند شوند.
در ادامه این مراسم، صدیق رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه پارک برای انجام هر فعالیت مالی پست بانک ایران را در نظر می گیرد، گفت: با توجه به گردش بیش از هزار میلیاردی روزانه در پارک این باجه می تواند به یکی از باجه های موفق پست بانک ایران تبدیل شود.
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید براینکه پست بانک ایران با راه اندازی فاینانس ارزی می تواند به شرکت های دانش بنیان در این بخش کمک کند، تصریح کرد: شرکت های حاضر در پارک حق بهره برداری طولانی مدت را دریافت کرده اند و پست بانک ایران می تواند با پرداخت تسهیلات احداث ساختمان یا مشارکت در ساخت با این شرکت‌ها تعامل داشته باشد. 
وی در پایان با اعلام اینکه با همکاری پست بانک ایران و شرکت‌های فعال در پارک به دنبال راه اندازی مرکز راهکارهای دیجیتال در این بخش هستیم که در خدمت بانک باشد، افزود: این مرکز با پشتیبانی از شرکت ها و اعتبار بخش خصوصی فعال در این پارک، این باجه را به یکی از باجه‌های موفق پست بانک ایران تبدیل خواهد کرد.
فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره بانک نیز در ادامه این مراسم با اشاره به وضعیت خاص پست بانک ایران به عنوان بانکی بورسی و دولتی گفت: پست بانک ایران همچنان که باید در خدمت ذینفعان و صاحبان سهام خود باشد و به سودآوری بانک توجه داشته باشد، در عین حال باید تکالیفی را که دولت به عنوان بانک تخصصی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عهده‌اش گذاشته را نیز انجام دهد.
عضو هیات مدیره با بیان اینکه در طی چهار سال گذشته، قدم به قدم پست بانک ایران را از یک بانکی با زیان انباشته، به یک بانک سودده تبدیل کرده‌ایم و امروز پست بانک ایران هیچ زیان انباشته‌ای ندارد و در سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توجه خاصی برای این بخش قائل است و راه اندازی اداره کل تامین مالی طرح‌های نوآورانه دلیلی بر این ادعا است که این شرکت‌ها برای بانک اهمیت ویژه‌ای دارند.
وی با اشاره به اینکه  بانک در سال گذشته به ۱۵۰ شرکت دانش بنیان بیش از ۷ هزار ۳۳۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، افزود: همچنین ۸۶۸ فقره ضمانت‌نامه برای شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ به مبلغی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است.
بهمنی با اشاره به اینکه هر تسهیلاتی که برای حفظ جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان انجام شود به نفع کشور خواهد بود و پست بانک ایران سعی دارد در این زمینه پیش قدم باشد، تصریح کرد: بانک امیدوار است که در حوزه بانکداری دیجیتال با شرکت‌های فعال پارک در این بخش همکاری داشته باشد.
بر اساس این گزارش، در ادامه این برنامه از باجه پارک علم و فناوری با حضور حسین محمدی معاون مالی و سرمایه گذاری، آرش شهرکی کیا مدیر امور شعب استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان، اکبر غلامی مدیر امور شعب منطقه غرب تهران و جمعی از مدیران ستادی رونمایی و همچنین از کشت گلخانه‌ای فعال در پارک بازدید شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.