×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی واحد‌های آروماتیک و پارازایلین پتروشیمی بندرامام آغاز شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در برنامه‌ریزی منسجم و فنی طراحی شده از سوی مدیریت پتروشیمی بندرامام، تعمیرات اساسی واحد‌های آروماتیک و پارازایلین با هدف رفع تنگناهای تولید، افزایش کیفیت محصولات و رسیدن تولید به ظرفیت اسمی واحد از دهم اردیبهشت ماه آغاز شد و طبق برنامه‌ریزی‌های تدوین شده طی ۵۵ روز عملیات آن به پایان خواهد رسید.

در این تعمیرات اساسی، اقدامات بزرگی همچون افزایش قابلیت واحد از طریق ریتیوپ کردن کوره‌ها و خطوط هدر آن‌ها پس از ۳۰ سال، احیای کاتالیست راکتورها، تعمیرات فلرها با روش‌های نوین، تعمیرات گسترده بر روی خطوط خوراک و محصول برنامه ریزی و در دست اقدام قرار گرفته است.

همچنین در این تعمیرات اساسی، اقدامات گسترده‌ای به منظور بالا بردن سطح ایمنی واحدها و جلوگیری از حوادث و آتش سوزی‌ها صورت خواهد گرفت.

برنامه پیش‌بینی شده برای این تعمیرات، ۴۰۰ هزار نفرساعت کار است و تعمیرات اساسی واحد ۳۵ روز و همچنین با در نظر گرفتن عملیات احیای کاتالیست‌ها تا ۵۵ روز به طول خواهد انجامید.

گفتنی است خوراک اصلی واحد آروماتیک پتروشیمی بندرامام نفتای ارسالی از پالایشگاه آبادان است و محصولات این واحد بنزن، مخلوط زایلین‌ها، رافینیت و گاز مایع است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.