×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بورس همچنان قرمزپوش؛ شاخص کل ۸ هزار واحد ریزش کرد

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایبِنا، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه چهارم اسفندماه ماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۱۱۶ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به رقم ۳۱۶ هزار و ۸۷۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۰۷۵  واحدی معادل ۰.۲۵ درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۹۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۰۲ واحدی به رقم ۲۸۴ هزار و ۹۵۳ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۶۴۶ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۱۷ واحد کاهش به رقم ۸۹۰ هزار و ۱۴۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۶۸۲۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، فارس، کگل، تاپیکو، شبندر و ومعادن با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، امید، پارسیان و شگل، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۸ هزار و ۱۳۰ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۹۳۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شگل (گلتاش‌) با ۵.۶۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غشاذر، سشمال، امید، شلعاب و کسعدی بود. همچنین نماد معاملاتی ثفارس(عمران‌وتوسعه‌فارس) با ۱۴.۲۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای وسکاب، شپدیس، برکت، شبندر، واعتبار و شستا قرار گرفتند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز

روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، سیتا، امین، شلعاب، وصنعت، کسعدی و پارسیان به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.

بیشترین عرضه و تقاضا 

بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی سپاس، امید، پارند، پارند، بالبر، کسعدی و سیتا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای شستا، شپنا، خساپا، پالایش، برکت، وتجارت و دارا یکم بیشترین حجم عرضه را داشتند.

نوسان نماگر صنایع

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنعت کاشی و سرامیک با افزایش همراه شد و شاخص صنایع فراورده نفتی، شیمیایی، انبوه سازی، چند رشته ای ص، کانه فلزی و محصولات چرمی با روند نزولی مواجه شدند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.