×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تاکیدات مدیرعامل شرکت مس درخصوص ملاحظات زیست محیطی ستودنی است

در این زمینه، به سراغ محمد کرمی رئیس بهداشت کار مجتمع مس سرچشمه و از کارکنان حوزه HSE  و از کارگران برگزیده که به پاس خدمات و زحمات ارزشمند در زمینه حفاظت محیط زیست، کاهش هدررفت منابع و ارائه و اجرای ایده طرح احداث سایت تصفیه خاک های آلوده به مواد نفتی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به عنوان کارگر نمونه ملی از شرکت ملی صنایع مس ایران لوح تقدیر خود را از رئیس جمهور دریافت کرد رفتیم تا درخصوص کم و کیف دیدار کارگران با مقام معظم رهبری و تقدیر از آنان در سی و چهارمین جشنواره ملی امتنان گفتگویی داشته باشیم.


محمد کرمی در گفتگو با خبرنگار مس پرس، در رابطه با این طرح توضیح داد: طرحی که در جشنواره ملی امتنان منتخب شد، طرحی با عنوان احداث سایت تصفیه خاک های آلوده به مواد نفتی در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به عنوان اولین سایت تصفیه خاک در صنایع غیرنفتی کشور بود و از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اجرا شد.
کارگر نمونه کشوری شرکت ملی مس  اظهار کرد:  در رابطه با میزان خاک های آلوده پاکسازی اظهار کرد: با اجرای این طرح از سال ۹۸ تا ۱۴۰۱ ، ۲۵۰۰ تن خاک آلوده به مواد نفتی را تصفیه و پاکسازی و به خاک قابل کشاورزی تبدیل شد.
کرمی کاهش آلودگی خاک و کاهش هدررفت منابع، اجرای الزامات زیست محیطی، جلوگیری از صرف هزینه‌های هنگفت، افزایش اعتبار سازمان در میان ذینفعان و ارتقاء فرهنگ حفاظت محیط زیست در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان را از جمله مزایای مهم این طرح برشمرد.


*کاهش ۹۰ درصدی آلودگی خاک مجتمع مس سرچشمه در سنوات اخیر


وی مهم ترین دستاورد این طرح را ارتقاء فرهنگ حفاظت محیط زیست و کاهش ۹۰ درصدی آلودگی خاک در مجتمع مس سرچشمه  پس از اجرای طرح دانست.
کرمی با بیان این که برای اجرایی شدن این طرح مجوزهای لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست اخذ کرده‌ایم، تصریح کرد: این طرح بیانگر پایبندی به الزامات زیست محیطی در شرکت ملی مس است و به طور قطع منجر به افزایش اعتبار شرکت خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجتمع مس سرچشمه نخستین شرکت غیر نفتی کشور است که برای رفع آلودگی و تصفیه خاک اقدام کرده است، افزود: در این طرح با پژوهشکده نفت که از مراکز علمی _ پژوهشی معتبر کشور است، همکاری نمودیم و این امر منجر به توانمندی بیش از پیش کارشناسان محیط زیست مجتمع در زمینه تصفیه خاک شد.
کرمی افزود: این طرح قابلیت اجرا در دیگر شرکت های صنعتی و معدنی بوده و گفت: در محیط های صنعتی و معدنی که به واسطه استفاده از تجهیزات یا دیگر فعالیت ها نظیر مصرف فراورده های نفتی، روغن و گازوییل منجر به آلودگی خاک می شود.
کارگر نمونه کشوری شرکت ملی مس اظهار کرد: تصفیه خاک با روش های فیزیکی و شیمیایی نیز انجام میشود اما هزینه اجرای آن بسیار بالا است اما تصفیه خاک در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با روش زیستی انجام شده و ضمن هزینه پایین نسبت به سایر روش ها، خاک تصفیه شده قابلیت استفاده برای کاشت گیاهان را دارد.
وی در پایان با اشاره به تأکیدات مدیر عامل محترم شرکت مس در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت ملاحظات زیست محیطی، گفت: از آقای دکتر رستمی به دلیل توجه قابل تقدیر به کسب این موفقیت و همچنین از حمایت‌های بی‌دریغ مدیران محترم مجتمع و HSE و همچنین تلاش کارشناسان اداره محیط زیست و بهداشت محیط مجتمع مس سرچشمه در اجرای این طرح، تشکر و قدردانی نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.