×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تمهیدات جدید سازمان تامین اجتماعی برای جلوگیری از شیوع کرونا

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهرداد قریب اظهار داشت: با توجه به محدودیت های جدید اعمال شده از ابتدای آذر سال جاری توسط ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمهیدات و تسهیلات جدیدی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان و کارکنان شاغل در واحدهای اجرائی (بیمه ای و درمان) و کاهش تردد مراجعین از تاریخ یکم تا سی ام آذر جاری اتخاذ شد.

وی افزود: برگزاری جلسات هیات های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات، کمیسیون های پزشکی (موضوع ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی) و شوراهای پزشکی در این دوره موقتاً تعلیق شد و متقاضیان حمایت از کارافتادگی به منظور جلوگیری از زایل شدن شرایط مقرر در مواد (۷۵) و (۸۰) قانون تأمین اجتماعی، می بایست نسبت به حفظ و ادامه بیمه پردازی خود اقدام کنند.
قریب گفت: معرفی متقاضیان انعقاد قرارداد ادامه بیمه با ماهیت غیر اجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و غیره نیز برای انجام معاینات پزشکی بدو بیمه پردازی پایان زمان فوق الذکر، ضروری نبوده و شعب سازمان موظفند در صورت احراز شرایط مقرر ضمن اخذ تعهد کتبی از بیمه شده، نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.
معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد، شورا و کمیسیون پزشکی) به منظور بررسی استراحت پزشکی در دوره مذکور موقتاً تعلیق می شود.
وی ادامه داد: چنانچه تایید استحقاق درمان آنان مستلزم پرداخت غرامت دستمزد باشد، در این حالت صدور سند علی الحساب و پرداخت تا ۸۰درصد غرامت ایام بیماری بر مبنای حداقل دستمزد با رعایت سایر شرایط قانونی بلامانع است.
قریب گفت: انجام کلیه بازرسی ها اعم از کارگاهی و موارد مرتبط با بیمه شدگان (بیمه بیکاری، احراز اشتغال قالیبافان، کارگران ساختمانی و غیره) در دوره تعیین شده موضوعیت نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته های احتساب سوابق نیز صرفا در رابطه با بیمه شدگانی تشکیل می شود که تبعات بررسی پرونده هایشان حائز اهمیت بوده و منجر به صدور احکام تعهدات قانونی بلند مدت می شوند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.