×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ثبت نام بیش از ۱۶۰۰ متقاضی دریافت زمین رایگان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با اعلام این خبر گفت: پس از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بر اساس ماده ۳ و ۴ این قانون، به خانواده‌هایی که بعد از تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم شده‌اند، زمین رایگان تعلق می گیرد.

وی افزود: بر این اساس خانوارهای دارای شرایط، مجاز هستند به منظور گرفتن زمین رایگان در سامانه نهضت ملی مسکن به آدرس saman.mrud.ir در قسمت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بر اساس آمار ثبت نام در سامانه و پالایش، موظف به تأمین زمین هستیم که در بیشتر شهرهای استان مشکل زمین نداریم و در برخی مناطق هم که مشکل زمین وجود دارد؛ به زودی تأمین زمین انجام می شود.

مقصودی در خصوص واگذاری زمین در اجرای این طرح نیز گفت: واگذاری زمین رایگان است و تنها هزینه آماده‌سازی زمین شامل تسطیح زمین، اجرای جوی و جدول، زیرسازی و آسفالت معابر، شبکه تأسیسات زیربنایی و … پس از ۲ سال تنفس به صورت اقساط هشت ساله بدون سود توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در ثبت نام و پالایش طرح جوانی جمعیت سابقه مالکیت و وضعیت فرم ج محدودیت ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین برای خانوارهای دارای ۴ فرزند نیز گفت: در بودجه سال جاری و بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، به خانواده‌هایی که دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند نیز زمین رایگان واگذار می‌شود و متقاضیان این طرح هم باید در قسمت جوانی جمعیت سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

مقصودی اضافه کرد: از ابتدای ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون یک‌هزار و ۶۹۷ متقاضی در استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۴۳۶ متقاضی مربوط به مرکز استان هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.