×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از بانک مسکن-هیبنا از طریق این شش مسیر نه تنها امکان کسب سود از سوی سپرده گذاران وجود دارد بلکه سپرده گذاران در صورت تمایل می توانند از خدمات تسهیلاتی نیز برخوردار شوند. در قالب این شکل از ارائه خدمات بانکی به سپرده گذاران، شش مسیر شامل سپرده سرمایه گذاری «طرح ۱ و ۲»، سرمایه گذاری مدت دار، سرمایه گذاری ممتاز، قرض الحسنه پس انداز، قرض الحسنه جاری و حساب پس انداز مسکن جوانان تعریف شده است.

در قالب سپرده سرمایه گذاری طرح ۱ و ۲، حداقل مبلغ سپرده گذاری برای متقاضیان ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است که کاهش مانده حساب به کمتر از این مبلغ منجر به فسخ حساب می شود.صاحبان این سپرده علاوه بر دریافت نرخ سود علی الحساب به میزان سالانه ۲ درصد امکان دریافت تسهیلات در قالب مرابحه عام، حداکثر به میزان ۸۵ درصد مبلغ سپرده گذاری شده را دارند. سقف تسهیلات اعطایی به هر شخص دارنده این حساب نیز در بانک مسکن معادل ۲۰۰ میلیون تومان است و نرخ سود این تسهیلات سالانه ۱ درصد تعیین می شود. حداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات هم ۶۰ ماه است. یکی از مشخصات مهم این حساب امکان انتقال تسهیلات آن به بستگان درجه یک فرد سپرده گذار شامل پدر، مادر، همسر و فرزند است.

در قالب امکان سرمایه گذاری مدت دار در بانک مسکن هم اکنون متقاضیان می توانند با افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت از نرخ سود ۱۰ درصدی برخوردار شوند. مبنای محاسبه سود در این شکل از سپرده گذاری حداقل مانده حساب در ماه است. حداقل مدت زمان لازم برای برخورداری از سود نیز در حال حاضر یک ماه است. اولین سود پس از گذشت یک ماه کامل در اولین روز کاری ماه بعد، به حساب سپرده گذار واریز خواهد شد.

حداقل مبلغ برای افتتاح حساب و پرداخت سود در این شکل از سرمایه گذاری ۵۰ هزار تومان است. این نوع سپرده برای افرادی که با نقدینگی کمتر درصدد افتتاح حساب و کسب سود از سرمایه خود هستند مناسب است.

حساب های صندوق پس انداز مسکن، صندوق پس انداز ساخت مسکن، پس انداز مسکن جوانان، سپرده سرمایه گذاری ممتاز و یکم ماهیتا نوعی سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت محسوب می شوند.

همچنین امکان سپرده گذاری و کسب سود از طریق افتتاح حساب سرمایه گذاری ممتاز در بانک مسکن برای متقاضیان فراهم است.صاحبان این سپرده ها می توانند در ازای سپرده گذاری خود اوراق حق تقدم دریافت تسهیلات مسکن دریافت کنند و در صورت نیاز از آن جهت دریافت تسهیلات خرید مسکن استفاده کنند و در غیر این صورت اوراق خود را از طریق فرابورس عرضه کنند.

در واقع افتتاح کننده ها و دارندگان این حساب علاوه بر کسب سود با توجه به ضوابط تعیین شده از سوی بانک مسکن امکان برخورداری از اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن را دارند.واگذاری اوراق نیز پس از گذشت حداقل شش ماه تمام از افتتاح حساب و براساس اولویت بندی امتیاز حساب و از بالاترین امتیاز صورت خواهد گرفت. از آنجا که این حساب نیاز به رسوب مبلغ خاصی برای تخصیص اوراق ندارد می تواند گزینه مناسبی برای درآمدهای نامنظم و فصلی باشد.

در قالب افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز نیز افراد می توانند علاوه بر انجام امر خیر و کمک به افراد نیازمند در قرعه کشی های بانک مسکن برای دریافت جوایز شرکت کنند و هر زمان به مبالغ سپرده خود نیاز پیدا کنند به صورت آنی آن را از بانک برداشت کنند.

از طریق افتتاح حساب پس انداز جاری نیز متقاضیان به شرط ارائه مدارک مورد نیاز و دریافت تاییدیه های کافی،امکان دسترسی به دسته چک را به دست می آورند که می توانند در انجام امور مالی خود از آن استفاده کنند. حساب پس انداز مسکن جوانان هم یکی از مسیرهای دسترسی متقاضیان واجد شرایط به تسهیلات خرید مسکن است که دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده گذاری ارائه شده توسط بانک در بلند مدت با شرایط خاص و استثنائی از مزایا و تسهیلات ویژه آن برخوردار شود. مدت انتظار برای دریافت تسهیلات موضوع این حساب، ۵ تا ۱۵ سال است. تسهیلات این حساب با نرخ سود ۹ درصد و مدت بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله به متقاضیان واجد شرایط اختصاص می یابد. به گزارش هیبنا، جزییات مربوط به هر کدام از این حساب ها و دریافت اطلاعات بیشتر برای متقاضیان هم از طریق مراجعه به شعب و هم از طریق مراجعه به سایت بانک مسکن قابل دسترسی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.