×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در شرایط التهاب ارزی، تصمیمی برای تغییر نرخ بلیت هواپیما نمی‌گیریم/ افزایش قیمت انجمن، بدون هماهنگی بود

وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیمات برای تغییر نرخ بلیت هواپیما گفت: هیچ دلیلی ندارد که الان و در این شرایط ارزی، تصمیم گیری قیمتی را انجام دهیم و با تصمیم شتابزده التهاب در جامعه ایجاد کنیم.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای تعیین نرخ بلیت هواپیما اظهار داشت: موضوع حائز اهمیت است، در این موضوع باید نگاه عادلانه‌ای هم به مواضع عرضه کننده خدمات یعنی شرکت‌های هواپیمایی و هم به مواضع بهره‌برداران و مصرف‌کنندگان یعنی مردم و مسافران داشته باشیم تا شرکت‌های هواپیمایی بتوانند به حیات خود ادامه دهند و فشار مضاعفی به مردم وارد نیاید.

وی ادامه داد: افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما را به دلیل عدم هماهنگی انجمن شرکت‌های هواپیمایی متوقف کردم و انجمن قبل از این اقدام باید با دولت هماهنگی می‌کرد. بنابراین درخواست کردیم افزایش قیمت بلیت هواپیما متوقف شود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: شخصا معتقدم در این شرایط هیجانی و پر التهابی که در حوزه ارز اتفاق افتاده نباید تصمیم‌گیری قیمتی انجام داد چراکه این یک التهاب سنگین بوده و مشخص است که در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، بطوریکه در مقابل حجم قابل توجهی از عرضه ارز هم در سامانه و هم به صورت نقد، هنوز بخش بسیار زیادی از آن خریداری نشده است و اگر کالایی دچار افزایش قیمت می‌شود به دلیل کمبود عرضه آن کالا است. بنابراین تمام این‌ها نشانه جنگ اقتصادی است که در بازار التهاب‌آفرینی می‌کند و متاثر از این التهابات نباید به طور هیجانی تصمیم قیمتی گرفت.

اسلامی افزود: موضوع دوم این است که به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردیم درباره تعیین نرخ بلیت هواپیما با سازمان هواپیمایی کشوری جلساتی را برگزار کنند تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد. البته شرکت‌ها هم از من تقاضای برگزاری جلسه مشترک داشتند و تنظیم وقت هم شده است. از همین روی در روزهای آینده با مدیران شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای را خواهیم داشت تا پس از جلسات کارشناسی تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه گفته می‌شود در دو الی سه هفته آینده نرخ ارز کاهش می‌یابد، تصمیم‌گیری‌ها برای تعیین نرخ بلیت هواپیما براساس چه نرخی از دلار خواهد بود، گفت: رییس بانک مرکزی به وضوح در این باره صحبت کرده است. این قیمت دلار التهابی است بنابراین به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که تصمیم گیری برای نرخ بلیت هواپیما در شرایط ثبات بازار ارز گرفته می‌شود، بنابراین باید این دوره را با صبر و تامل بگذرانند و نباید در این شرایط عجله داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هیچ دلیلی ندارد که الان و در این شرایط تصمیم‌گیری قیمتی را انجام دهیم و با تصمیم شتابزده التهاب در جامعه ایجاد کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه در تعیین نرخ بلیت هواپیما به نرخ مصوب برنمی‌گردیم، اظهار داشت: دلیلی ندارد که دولت در قیمت گذاری مداخله داشته باشد اما باید مراقبت کنیم که عرضه و تقاضا به درستی در بازار مدیریت شود و حقوق تولید کننده و مصرف کننده تضییع نشود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.