×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
روند انتقال قدرت به جو بایدن با چراغ سبز دولت ترامپ به‌طور رسمی آغاز شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا در توییتی اذعان کرد، زمان آن رسیده است تا اداره خدمات عمومی «آنچه را باید انجام شود، انجام دهد». وی این اقدام را در راستای منافع کشور برشمرد.

امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی دولت ترامپ در نامه‌ای به جو بایدن گفت که منابع لازم برای انتقال قدرت را در اختیار او می‌گذارد.

با این حال ترامپ در توییت خود همچنان از قبول نتیجه انتخابات امتناع کرده است: «پرونده ما به‌طور جدی ادامه دارد، مبارزه خوبی را ادامه می‌دهیم و من معتقدم که پیروز خواهیم شد.»

توییت دونالد ترامپ

ترامپ همچنین تاکید کرده است که امیلی مورفی در این مدت مورد تهدید و آزار قرار گرفته است.

خانم مورفی از سوی دیگر گفته است که از سوی کاخ سفید تحت فشار قرار نگرفته است تا انتقال رسمی را به تاخیر بیاندازد و «از ترس یا طرفداری» تصمیمی نگرفته است.

این چراغ سبز بدین معنا است که هم اکنون تیم بایدن به بودجه، فضای اداری و امکان ملاقات با مقامات فدرال دسترسی خواهد داشت.

چند ساعت پیش از اعلام این تصمیم مقام‌های انتخاباتی ایالت میشیگان، نتایج انتخابات این ایالت را با پیروزی جو بایدن تایید کردند. این ایالت ۱۶ رای الکترال دارد.

یوهانسون آبراهام، مدیر اجرایی انتقال قدرت جو بایدن گفت که این تصمیم «یک گام ضروری برای شروع مقابله با چالش‌های پیش‌روی ملت ما از جمله مهار همه‌گیری و کنترل همه‌ جانبه اقتصاد است.»

یک مقام نزدیک به بایدن گفت که فوری‌ترین نیاز امکان دسترسی به داده‌های کووید-۱۹ و برنامه‌های توزیع واکسن است.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا در واکنش به نامه اداره خدمات عمومی آمریکا، آن را نشان سازش توصیف کرد و گفت که هم اکنون نیاز است تا متحد شویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.