×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
رویداد سالانه آپ ۹ خرداد برگزار می‌شود / رونمایی از دو محصول جدید

آن‌طور که آرمان فرج‌زاده، مدیر ارشد اجرایی اپلیکیشن آپ می‌گوید، در این مراسم سهم بازار و اقدامات آپ برای رفع نیاز کاربر بررسی و نسخه بازطراحی‌شده آپ از شکل آزمایشی خارج و برای تمام کاربران عملیاتی خواهد شد. او می‌گوید: «مدت‌هاست که آپ از خدمات پایه‌ای بانکی فراتر رفته و مسیر سوپراپلیکیشن‌شدن را طی می‌کند. با این حال کارت به کارت، ‌خرید شارژ و بسته اینترنت، دریافت موجودی و… هنوز از پرکاربردترین خدمات این اپلیکیشن محسوب می‌شوند؛ اما آپ به ارائه این خدمات بسنده نکرده و گستره خدماتش را در هشت بخش به ۲۰ سرویس اصلی و ۱۰۰ زیرسرویس رسانده است.»

به گفته فرج‌زاده،‌ طراحی کنونی اپلیکیشن پاسخگوی سوپراپلیکیشن‌شدن نبود: «به فراخور افزایش تعداد سرویس‌ها موضوع بازطراحی اپلیکیشن از دو سال قبل در دستور کار آپ قرار گرفت و نسخه آزمایشی برای ۲۰ درصد از کاربران در سال ۱۴۰۱ اجرایی شد.»

شخصی‌سازی نمایش سرویس‌ها

او ادامه داد: «واکنش‌ها در دوره آزمایشی به تغییرات آپ مثبت بوده و به‌ طور کلی تعداد کاربران فعال آپ در این برهه روندی افزایشی داشت. فارغ از بحث طراحی جدید قدیم، آپ بارها رکورد تعداد کاربران را جابه‌جا کرده است. اما با درنظرداشتن اینکه هرم سنی اپلیکیشن آپ به نسل زد و وای خلاصه نمی‌شود و بخش زیادی از کاربران آپ افراد مسن‌اند، پیش‌بینی کرده‌ایم پس از بازطراحی اپلیکیشن و پیچیده‌تر شدن آن، ‌با افت کاربر فعال و ضریب استفاده از اپلیکیشن مواجه شویم. به همین دلیل در این فرایند امکان استفاده از نسخه قدیم و جدید به‌صورت هم‌زمان فراهم خواهد شد.»

مدیر ارشد اجرایی اپلیکیشن آپ با اشاره به تفاوت‌های این دو نسخه توضیح داد: «جنس سرویس‌ها و خدمات تغییری نکرده، اما با رفتارسنجی کاربر نحوه نمایش هر سرویس برای هر فرد شخصی‌سازی خواهد شد. به طور مثال سرویس تکرار تراکنش یکی از سرویس پراستفاده است که در طراحی جدید دسترس‌پذیری مناسب‌تری دارد. همچنین قرار است در بخشی مجزا اخبار، ‌رویدادها و کمپین‌های آپ اطلاع‌رسانی شود.»

فرج‌زاده معتقد است تغییر طراحی برای هر شرکت و مجموعه‌ای تصمیم دشواری است؛ غول فناوری آمازون هم‌ سال‌ها به دنبال بازطراحی ساختاری بود، اما این کار را زمانی به سرانجام رساند که چاره‌ای جز تغییر نداشت. آپ هم برای بازطراحی تجربه مشابهی را سپری کرده و با عبور از چالش و پذیرش افت‌های موقت نهم خرداد نسخه بازطراحی‌شده اپلیکیشن را از حالت آزمایشی خارج می‌کند و در دسترس تمام کاربران قرار خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.