×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رکورد شکنی هما در تعمیر هواپیما برای عملیات حج ۱۴۰۲ 

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز مراسم هماهنگی عملیات حج ۱۴۰۲و پروازهای زائران، به میزبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اعزام ۹۰ هزار زائر در عملیات حج امسال

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست خبری گفت: امسال نسبت به سال گذشته تعداد بیشتری از حجاج از طریق حمل و نقل هوایی به خانه خدا اعزام می‌شوند و میزان آن چیزی حدود ۲برابر سال گذشته است و این مهم مستلزم هماهنگی مضاعف است.

محمدی بخش با بیان اینکه در این خصوص هماهنگی‌های لازم با نهادهای مختلف انجام شده است، افزود: اولین اعزام حجاج، ۳خرداد از فرودگاه امام خمینی(ره) انجام می‌شود؛ ترمینال سلام در اختیار حجاج قرار می گیرد و بقیه حجاج از ۲۰ فرودگاه دیگر اعزام می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: موضوعات مختلف مورد بررسی واقع شده است و تدابیر لازم اتخاذ شده است، از طرف دیگر انتظار داریم هماهنگی‌های مرتبط با کشور عربستان تا چند روز آینده نهایی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب این پروازها مثل سال گذشته به موقع و بر اساس زمانبندی دقیق اجرا شود؛ ملاحظاتی که از قبل باید مورد توجه قرار بگیرد از طریق سازمان حج و زیارت و مدیران کاروان در قالب پیوست‌های رسانه ‌ای اطلاع‌رسانی شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که تلاش شبانه روزی عوامل مرتبط با عملیات حج ادامه دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب پروازها به موقع انجام شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: امسال ۹۰ هزار زائر از ۲۱ فرودگاه کشور به خانه خدا اعزام می‌شوند.

وی گفت: با توجه به تجربه موفق پروازهای نوروز امسال، مرکز کنترل پرواز ها در ایران ایر به محوریت این شرکت هواپیمایی تشکیل شده است.

محمدی بخش تکمیل کرد: امسال ۳۰ درصد حجاج از طریق فرودگاه امام خمینی به خانه خدا اعزام می شوند و همه پروازهای حج بر عهده هما است.

رکورد هما در تعمیر هواپیما برای عملیات حج ۱۴۰۲

شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این نشست خبری گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلام به واسطه این عملیات بزرگ حج است و ما نیز امیدواریم با حرکت در این مسیر و خدمت رسانی شایسته به زائرین با تمام توان تلاش کنیم.

فرزادی‌پور افزود: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت، از ابتدای کار، موضوعات مرتبط بارها مرور شده، تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و سلسله جلسات ویژه برگزار شده است که برنامه پروازی حج۱۴۰۲ منظم و دقیق انجام شود.

به گفته مدیرعامل هما ۷۷۴ پرواز رفت و برگشت، به عبارتی ۱۵۴۸ سورتی پرواز صورت می‌گیرد.

وی تشریح کرد: شروع عملیات رفت از ۳۱ اردیبهشت در قالب کاروان پیش‌قراول و ۳ خرداد اولین کاروان، عازم سرزمین وحی می‌شود.همچنین عملیات برگشت حجاج از ۱۳ تیر و پایان آن ۳ مرداد خواهد بود.

فرزادی‌پور ادامه داد: از ۳ماه پیش درگیر این موضوع هستیم که هواپیماها آماده شوند، به گونه‌ای که ۶ فروند موتور هواپیما در یک مقطع زمانی یک ماهه پیاده، تعمیر و نصب شد که این تعداد یک رکورد در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما است.

وی در پایان افزود: حجم بار همراه زائرین نیز ۳۰ کیلوگرم اعلام شده است و به طور کلی از همه ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده کرده ایم.

برقراری پروازهای عادی در سراسر کشور همگام با پروازهای حج

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تکمیل صحبت‌های دیگر مقامات حاضر در نشست خبری گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز از ۲ ماه پیش برنامه‌های کلیدی خود را شروع کرده است. وارسی دستگاه های ناوبری و کمک ناوبری انجام شده و همه فرودگاه‌های درگیر عملیات حج، چک و بررسی شده اند.

سیدی ادامه داد: طی جلسات متعدد با مدیران فرودگاه‌ها در تهران و سایر استان‌ها تجربیات سال‌های گذشته مرور شد تا عملیات حج امسال بدون مشکل انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: همه عوامل فرودگاهی آمادگی لازم اعم از نیرو، امکانات و مقدمات لازم را برای تأمین نیازهای زائران در نظر گرفته و فراهم کرده‌اند.

به گفته سیدی در کنار پروازهای حج سایر پروازهای عادی انجام می‌شود و خللی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در مجموع ۲ هزار نفر درگیر این عملیات بزرگ هستند.

پرواز حج ۱۰ استان از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) انجام می‌شود

پس از سیدی، سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ۴۶۰ نفر از عوامل در قالب کاروان پیش‌قراول در ۳۱ اردیبهشت و ۲ خرداد اعزام می‌شوند.

چلندری افزود: آیین افتتاحیه عملیات حج در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور مقام عالی وزارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:۳۰ درصد پروازهای حج و به عبارت دیگر پرواز ۱۰ استان از شهر فرودگاهی امام انجام می‌شود که در این راستا موکب‌های پذیرایی مهیا شده و در تلاشیم با بهترین خدمت‌رسانی، پروازهای حج بدون تأخیر پروازی انجام شود.

گفتنی است این نشست با حضور محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سعید چلندری رئیس شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، رضایی معاون سازمان حج و زیارت، عقیلی فرمانده فراجا و سلمان پور جانشین سپاه حفاظت هواپیمایی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد و بخشی از آن به صورت زنده و مستقیم از شبکه خبر به پخش رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.