×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سند راهبردی مسئولیت‌های اجتماعی در بندر ماهشهر به زودی تصویب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، سید رضا مرویان حسینی با ارائه گزارشی از برنامه‌های هلدینگ خلیج فارس برای ایفای مسئولیت اجتماعی در ماهشهر، اظهار داشت: فعالیت‌های انجام گرفته هلدینگ خلیج فارس در بحث مسئولیت اجتماعی، در چهار محور تهیه و انجام مطالعات راهبردی و مطالعات عملیاتی، تدوین، اجرا، استقرار و پیاده سازی دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها، اصلاح ساختار و بهبود عملکرد و اجرای طرح‌های خدمات محور و خرسندساز، شامل ۵ پروژه است.
وی ادامه داد: در چهار محور اصلی در بندر ماهشهر اقدامات مسئولیت‌های اجتماعی را در سال گذشته و نیمه اول امسال انجام داده‌ایم که گام اول آن شامل تدوین اسناد راهبردی و عملیاتی بوده و ۱۱ سند در این بخش تهیه شده است که دراین میان مهمترین آنها سند راهبردی مسئولیت‌های اجتماعی است که تقریباً مطالعات آن نهایی شده و در حال تصویب و ابلاغ است.در همین قالب مطالعات طرح پژوهشی سنجش و چگونگی بهبود زیرساخت‌ها و خدمات شهرک بعثت نیز به پایان رسیده است.
مرویان حسینی تصریح کرد: هلدینگ خلیج فارس در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود ۵ پروژه خدمات محور با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد ریال را برای سال ۹۹ در دستور کار قرار داده که این طرح‌ها، شامل توانمندسازی دانش‌آموزان مستعد و با بضاعت علمی در بندر ماهشهر، تاسیس و راه اندازی کانون‌های تعالی خانواده، حمایت از طرح های کارآفرینی و اشتغال محور به منظور توانمندسازی صنایع کوچک، ارائه خدمات درمانی به خانواده‌های دچار بیماری های خاص و صعب العلاج است.
وی افزود: هلدینگ خلیج فارس در نظر دارد تا پایان سال جاری خدمات ورزشی برای نوجوانان و جوانان در مناطق محروم ماهشهر ارائه کند که اقدامات اولیه این طرح نیزدر دست انجام است.
مشاور مطالعات مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ خلیج فارس، ادامه داد: در حال حاضر از طرح‌های خدمات محور اجرای دو طرح آغاز شده و بخش اول مطالعات ۳ طرح از ۱۰ طرح کارآفرینی اتمام یافته است.
به گفته وی، دو پروژه نیازسنجی و اثربخشی طرح‌های فرهنگی و تقویم طرح‌های فرهنگی اجتماعی منطقه ماهشهر در سال ۹۸ و ۹۹ نیز به اتمام رسیده است.
مشاور مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس در ادامه به تلاش جهت توانمندسازی کسب و کارهای کوچک و متوسط در حوزه فعالیت های مورد اشاره پرداخت و گفت: در این باره مطالعات و شیوه نامه اجرایی برنامه توانمندسازی این بخش از کسب و کارها نیز صورت گرفته است.
مرویان حسینی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته طرح شناسایی نیازهای شرکت‌های پتروشیمی، اقلام عمومی و نیمه صنعتی و توانمندسازی فعالان اقتصادی برای تامین نیازهای آنهاست ؛که مطالعات آن نیز به اتمام رسیده است.
مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس با تاکید براینکه ۱۱ طرح در بخش مسئولیت های اجتماعی این مجموعه وجود دارد، گفت: در بخش نظام نامه‌ها چند طرح در دست اقدام داریم که مهمترین آنها شامل دستورالعمل نحوه مشارکت در هزینه های مسئولیت‌های اجتماعی، طرح شیوه‌نامه اطلاع رسانی و معرفی اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی و دستورالعمل نظام پرستاری است. البته در این بخش باید تشکیل کمیته مسئولیت اجتماعی را به عنوان اصلاح ساختار بهینه تدوین و تصویب طرح های خدمات محور مورد توجه قرارداد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه اصلاح ساختار و بهبود عملکرد که از فعالیت های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی در بندر ماهشهر محسوب می‌شود و به انجام رسیده می‌توان به ۷ پروژه که شامل تاسیس و راه اندازی فرهنگسراهای تخصصی با عنوان فرهنگسرای تخصصی بانوان و خانواده، قرآن و عترت و فرهنگ و رسانه، واگذاری مهمانسراهای شرکت ره آوران به شرکت عملیات، واگذاری موسسه آموزشی پتروشیمی ماهشهر به شرکت ره آوران واگذاری فضاهای خدماتی شرکت خوارزمی بندر امام به شرکت عملیات، توسعه و ترویج آموزش و پژوهش حوزه مسئولیت اجتماعی و همچنین توسعه بهبود فعالیت‌های مراکز مشاوره و خدمات روانشناسی اشاره کرد.
مشاور مطالعات مسئولیت اجتماعی هلدینگ خلیج فارس خاطر نشان کرد: در مجموع ۲۷ برنامه را در ۲۰ ماه اخیردر فازهای مختلف در دست اقدام داریم که در چهار مرحله شامل مطالعات، تصویب و ابلاغ، در حال اجرا و برخی پروژه‌ها و طرح‌ها نیزدر مرحله پایانی قرار دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.