×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سینمای ایران از «مادر» و «هزاردستان» به اسکار رسید

مسعود عبدالوند در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اگر بزرگانی مانند استاد مرحوم جمشید مشایخی کمال‌الملک سینمای ایران و استاد عزت‌الله انتظامی حاج واشنگتن معروف نبود و سینمای ما این قدمت و عظمت را طی نمی‌کرد، امروز در جهان نامی نمی‌شد.

ما امروز نیاز مبرم و واقعی داریم که مسوولان بزرگانی را تربیت کنند که به این سرزمین پشت نکنند

وی افزود: ما باید بزرگانی چون جمشید مشایخی، عزت‌الله انتظامی و علی حاتمی را برای کشور تربیت کنیم. ما امروز نیاز مبرم و واقعی داریم که مسوولان در ادبیات، فرهنگ و هنر، هنرهای تجسمی بویژه در سینما بزرگانی را تربیت کنند که عاشق ایران و فرهنگ و هنر ایرانی باشند و به این سرزمین پشت نکنند.

عبدالوند اظهار داشت: هالیوود غول سینمای جهان آنجلینا جولی و آنتونی کوئین تربیت می‌کند و به دنیا ظلم و بی‌اعتنایی می‌کند و بعد همین‌هایی که تربیت کرده‌اند در قالب چهره صلح به افغانستان می‌فرستند؛ به افغانستانی که خود ویران می‌کنند آنجلینا جولی را به عنوان سفیر صلح می‌فرستند.

وی افزود: این بیانگر تصویر قدرتمندی است که ظلم خود را با پوشش جعلی صلح می‌پوشانند.

عبدالوند اظهار داشت: ما باید بزرگان هنر ایران را قدر بدانیم و پس از مرگشان برای آنها مقبره بسازیم که اگر فردوسی، سعدی و حافظ مقبره نداشتند آن عظمت کمتر نشان داده می‌شد.

هنرمندان بزرگ پس از مرگشان باید مقبره داشته باشند تا جوانان آینده سرمشق و الهام بگیرند

این ادیب و شاعر گفت: بارها به وزیر وقت ارشاد و دیگر مسوولان مرتبط در گذشته اعلام کردم که با قطعه هنرمندان مخالفم. هنرمندان بزرگ پس از مرگشان باید مقبره داشته باشند تا جوانان آینده سرمشق و الهام بگیرند. ما دیگر استاد محمود فرشچیان و همچون مشایخی و انتظامی و حاتمی نخواهیم داشت. اینها بودند که عظمت و رکن فرهنگ و هنر ایران را در تاریخ جلوس دادند. اینها پادشاهان فرهنگ و هنر ایران بودند.

سیاست قطعه هنرمندان سیاست بسیار سطح پایین و اشتباهی است

عبدالوند افزود: سیاست قطعه هنرمندان سیاست بسیار سطح پایین و اشتباهی است. جایگاه هنرمندان بزرگ ایران، مقبره و در تمام استان‌هاست.

موسیقی فاخر باید از جنس موسیقی شجریان، خوانساری و اصفهانی و سینمای ما، سینمای علی حاتمی را تکرار کند

وی همچنین گفت: موسیقی فاخر باید از جنس موسیقی شجریان، خوانساری و اصفهانی و سینمای ما، سینمای علی حاتمی را تکرار کند.

این فیلمساز افزود: دولت، سپاه و ارتش باید به سمت ساخت فیلم‌های مدرن جنگی برای نشان دادن تجهیزات و قدرت نظامی و مقتدر نیروهای مسلح ایران بپردازد. در زمینه دفاع مقدس و فیلم‌های جنگی کم کاری کرده‌ایم و این باعث سیلی خوردن ما خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.