×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
فعالیت‌های فرهنگی جهانی با حضور نیروهای جوان و انقلابی حمایت می‌شود

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا محمد مهدی اسماعیلی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دنبال انسجام بخشی برنامه های فرهنگی در دولت هستیم و باید حوزه فعالیت های فرهنگی بین المللی را با حضور نیروهای جوان و انقلابی پشتیبانی کنیم.

وی افزود: ابراهیمی ترکمان با ۱۲ میلیون یورو این سازمان را اداره می کرد و حالا باید با چهار میلیون یورو اداره کنیم، با وجود این عذری نداریم که در وضعیت فعلی بمانیم و باید این سازمان را ارتقا دهیم.
اسماعیلی افزود: من به عنوان مسئول اصلی این موضوع با همه قدرت پشت برنامه های تحولی حجت الاسلام ایمانی پور هستم.

همه ما سرباز رهبر انقلاب هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامی داشت هفته بسیج و بزرگداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و شهدای فعالیت های علمی به روح شهدای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درود فرستاد و گفت: آقای ابراهیمی ترکمان در این دوره سخت تحریم ها تلاش کرد و من راضی نبودم قبل از پایان یافتن ماموریت سه ساله خود، این سازمان را ترک کند. از روز اول که به وزارت فرهنگ آمدم وی با اصرار تقاضا کرد و من مجبور به تمکین شدم. 
اسماعیلی ادامه داد: آقای ابراهیمی ترکمان کارهای زیادی انجام داد و من همیشه در مورد این سازمان و سایر بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه معتقد به تکریم از فعالیت ها هستم. چون همه ما سرباز رهبر انقلاب هستیم و هر کس کاری را انجام داده،‌ همچون مسابقه دو امدادی، همه عزیزان، مسیر را با یک نیت انقلابی به پیش برده اند. 
وی افزود: البته از آقای ابراهیمی به دلیل این تلاش ها تشکر می کنم و از ظرفیت های وی در بخش های دیگر استفاده می کنیم و آیت الله سید ابراهیم رئیسی نیز از من خواست تا تشکر ویژه ایشان را به آقای ابراهیمی ابلاغ کنم. آقای ابراهیمی ترکمان به عنوان مشاور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهند کرد تا در جایگاهی تاثیرگذار در دولت دعوت به همکاری شوند.

تجارت گردان | فعالیت‌های فرهنگی جهانی با حضور نیروهای جوان و انقلابی حمایت می‌شود

نگاه تحولی به سازمان فرهنگ داریم
عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: رئیس جدید این سازمان همین مسیر طی شده را می رود و نگاه من به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی یک نگاه تحولی و انقلابی است. تحول، تکلیفی است که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند. وقتی معظم له از حضرت امام خمینی (ره) یاد می کنند به نام امام تحول اشاره می کنند، آغاز چهل سالگی انقلاب را آغاز تحول در انقلاب می دانند و در تشکیل دولت سیزدهم فرمود بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگ که این بازسازی در حوزه فرهنگ بین الملل شامل این سازمان می شود و من بیشترین تلاش را برای یک انتخاب خوب در این سازمان داشتم تا تحول در آن رخ دهد.
وی افزود: من قبل از تشکیل دولت سیزدهم، مامور رصد و ارزیابی و ارائه تحول برای همه دستگاه های فرهنگی دولت بودم و همان زمان تیمی را به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فرستادم و با همه مدیران از جمله آقای ابراهیمی ترکمان صحبت کردند تا آسیب شناسی دقیق بر روی این سازمان انجام شود. مصاحبه های عمیق با ۱۵ نفر از رایزنان فعلی و سابق فرهنگی نیز انجام شد و این مصاحبه ها مورد بررسی دقیق قرار گرفت. 
اسماعیلی اضافه کرد: در همین زمینه با حجت الاسلام محسن قمی معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب مشورت کردم و طی دو جلسه در شورای عالی سازمان فرهنگ گفت‌وگوهای دقیق و جدی صورت گرفت. البته در دولت نیز همینگونه است. مثلا زمانی که وزیر کشور یک نفر را به عنوان استاندار معرفی می کند، به شدت بحث می کنیم. چون می خواهیم برای یک استان تصمیم بگیریم و در ابتدای این دولت نیز عهد کردیم که در همه تصمیم گیری ها بر پایه مصالح کشور و رضایت الهی اقدام کنیم.
وی افزود: حجت الاسلام ایمانی پور به عنوان گزینه بنده از داخل سازمان برای اداره این سازمان بود و اعضای شورای عالی نیز اعتماد کردند و وی را به رهبر انقلاب معرفی کردیم.
اسماعیلی اضافه کرد: امروز ظرفیت های بزرگی در کشور وجود دارد که باید به کارگیری شود. اساس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر تقوی، خرد و کارآمدی بوده و ماموریت دشواری داشته است و لذا ابلاغ آن به دلیل همین دشواری طول کشید و نیروهای انقلابی و مومن در اینجا جمع هستند و کارهای بزرگی انجام داده اند. 
وی همچنین گفت: آقای ابراهیمی ترکمان این سازمان را با هزار و ۱۰۰ نیرو تحویل گرفت و اکنون کمتر از ۷۰۰ نیرو دارد. چون عده ای بازنشست شده اند و جوانان مومن و انقلابی باید جای آنان را پر کنند.

تجارت گردان | فعالیت‌های فرهنگی جهانی با حضور نیروهای جوان و انقلابی حمایت می‌شود

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور چهارشنبه هفته گذشته (۲۶ آبان) از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد تا برای تحقق برنامه‌هایی چون استفاده از نیروهای جوان انقلابی و تحول­ خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور، پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن، هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط فرهنگی بین­ المللی در همه زمینه­ ها  و استفاده حداکثری از ظرفیت­ های فرهنگی کشور و  وزارت­خانه تلاش کند.

ایمانی‌پور متولد سال ۴۳ و دارای تحصیلات عالی حوزوی است، در سوابق او می‌توان به تدریس و تحقیق در زمینه حقوق و کلام، مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک، تالیف و ترجمه مقالات متعدد در مجلات داخلی و خارجی، تألیف کتاب‌های رساله فی الغنا، شبهات قرآنی و نقد نظریه اقتباس و در مسئولیت اجرایی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و آلمان، مدیر کلی فرهنگی اروپا و آمریکا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اشاره کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی، روسی و آلمانی تسلط دارد، طی سال های ۷۴ و ۷۵ قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت بوده، مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۷۷ – ۱۳۸۲)، رایزن فرهنگی در مسکو (۱۳۸۲ – ۱۳۸۶)، معاون توسعۀ روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۸۶ – ۱۳۹۱)، رایزن فرهنگی در برلین(۱۳۹۱ – ۱۳۹۵) و طی سال های ۹۵ تا ۹۸ دستیار ارشد رییس (معاون پژوهشی) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.