×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
قوانین دست و پاگیر مهم‌ترین چالش صادرات کشاورزی است

احمد وهاب زاده مدیرعامل شرکت آجیکس در گفت‌و گو با تجارت گردان ، در خصوص برنامه بلند مدت برای صادرات توضیح داد : یک سری قوانین خاص و دست و پاگیر وجود دارد که باعث شده ما نتوانیم بازار را به صورت ثابت رصد کنیم ؛ ما به عنوان صادر کننده باید برنامه بلند مدت یک یا دوساله داشته باشم تا بتوانم محصول صادراتی را مدیریت کنیم ولی متاسفانه با این قوانین دست و پاگیر بازار را از دست می دهیم.


درخواست ما از دولت بازگشت ثبات به بازار است
وی در ادامه اظهار داشت: ما تولید کنندگان از دولت تقاضا داریم ثبات را به بازار برگرداند چرا که برای صادرات یک بازار با ثابت لازم است و با تغییر قوانین قطعا بازار دچار مشکل شده و محصول ما خود به خود از بازار خارج می شود .
احمد وهاب زاده ادامه داد : ما در مورد برگرداندن ارز به کشور با مشکلات زیاد روبرو هستیم، متاسفانه مشوق صادراتی به ما داد نمی شود ، این درحالی است که از محصولات کشاورزی که همیشه معافیت از مالیات بود یک درصد به عنوان مالیات می گیرند ؛ البته قرار شده این موضوع تعیین تکلیف شده و این درصد از روی محصولات کشاورزی حذف شود .


ضربه قوانین دست و پاگیر به صادرات
مدیرعامل شرکت آجیکس با اشاره به جایگاه ویژه این محصول در بازارهای جهانی ، گفت: ما در حال حاضر با تلاش تیم حرفه ای و مجرب در تولید توانستیم به کشور های امریکا ، برزیل ، آفریقای جنوبی، قاره آفریقا، استرالیا، روسیه ، اتحادیه اروپا ، امارات ، هند ، صادرات داشته باشیم .
وهاب زاده ادامه داد : اما متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل عدم ثبات در بازار ارز و وضع قوانین دست و پا گیر، صادرات ما با مشکلات جدی مواجه شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک وضعیت کمی ثبات پیدا کند و ما بتوانیم جایگاه خود را در بازارهای جهانی حفظ کنیم ، در این صورت بدون شک سال آینده صادرات خوبی خواهیم شد .


کاهش ۴۰ درصدی تولید پسته در سال جاری
وی از کاهش تولید پسته در سال جاری خبر داد و افزود : پسته ای که امسال برداشت خواهد شد متاسفانه ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از سال پیش است چرا که دچار سرمازدگی شده و ما ناخودآگاه داریم بازار را از دست میدهیم. البته امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته گام های موثری در زمینه رفع موانع تولید و مشکلات پیش روی صادرات برداریم .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.