×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
قیمت بلیت نوروزی قطار افزایش نمی‌یابد/ انجام سفرهای نوروزی با ادامه رعایت فاصله‌گذاری در کوپه‌ها/ برای هزار و ۶۰۰ مسافر کرونایی بلیت صادر نکردیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایلنا سعید رسولی در نشست خبری امروز از آغاز پیش فروش نوروزی بلیت قطار از ‌پنجم اسفند ماه خبر داد و گفت: پیک سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فرودین خواهد بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی شده در این ایام حرکت و سیر روزانه ۲۳۰ قطار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: در کل ایام ۴ هزار و  ۷۲۷قطار به مسافران نوروزی خدمات رسانی خواهند کرد و هر روز بیش از ۱۰۳ هزار نفر در شبکه ریلی جابه جا می‌شوند.

رسولی گفت: در مجموع ظرفیت راه‌آهن در ایام پیک نوروزی برای جابه جایی ۲میلیون و ۱۷۶ هزار نفر پیش بینی شده است.

معاون‌ وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش میزان سفر‌های ریلی در دوران کرونا اظهار داشت: بیش از ۱۹ میلیون سفر کاهش پیدا کرده که با احتساب سفرهای حومه‌ای و بین شهری و‌ متوسط قیمت بلیت تا ۱۰۰ هزار تومان، میزان کاهش فروش به هزار و ۹۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر در این مدت ۲۹هزار و ۸۴۱ قطار کاهش سفر داشتیم.

رسولی تاکید کرد: سفرهای نوروزی بدون افزایش قیمت بلیت قطار و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کوپه‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه اهن در پاسخ به سوال ایلنا درباره عملکرد راه آهن برای پیشگیری از جابه جایی افراد مبتلا به کرونا از طریق شبکه ریلی گفت: در زمان استعلام برای فروش بلیت برای هزار و‌۵۰۰ نفر مبتلا به کرونا بلیتی صادر نشد. همچین در دو مرحله دیگر استعلام گیری برای بیش از ۱۲۰مسافر کرونایی بلیت صادر نکردیم.

وی ادامه داد: بنابراین در مجموع در مرحله غربالگری و با همکاری سامانه شناسایی افراد مبتلا به کرونا با عدم صدور بلیت، از جابه جایی بیش از هزار و ۶۰۰نفر  فرد مبتلا به کرونا جلوگیری کردیم.

رسولی با اشاره به مراحل غربالگری مسافران اظهار داشت: سامانه فروش بلیت قطار به سامانه وزارت بهداشت برای شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ متصل است و در سه مرحله استعلام‌گیری برای مسافران را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: اولین استعلام در زمان خرید بلیت است که اگر فرد مبتلا به کرونا باشد سامانه اجازه فروش بلیت به این فرد را نمی‌دهد. همچنین در روز سفر هم دوباره استعلام‌گیری انجام می‌شود و اگر در فاصله زمانی خرید بلیت تا روز سفر فرد مبتلا به کرونا شود مشخص خواهد شد و طی پیامکی به متقاضی اعلام می‌کنیم ضمن عذرخواهی، بلیت وی کنسل شده و نیازی به مراجعه به ترمینال ندارد. سومین مرحله استعلام هم در لحظه مسافرگیری انجام می‌شود که روسای قطار این اقدام را انجام می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع ویروس جهش یافته کرونا، سفرهای نوروزی را با رعایت جدی‌تر رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهیم، گفت: خوشبختانه کمترین آلودگی در بخش حمل و نقل ریلی بوده که این مجموعه با همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت خواهد کرد.

رسولی در ادامه بیان کرد: در یک سال گذشته اقدامات بسیار مهمی برای ناوگان حمل و نقل ریلی انجام دادیم که یکی از اینها بازسازی اساسی ۹۶ دستگاه واگن بوده است.

وی با اشاره به عملکرد راه‌آهن در بخش حمل و نقل باری در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ یادآور شد: در حوزه تناژ ۶ درصد رشد، در تن‌ کیلومتر مبدأ مقصدی ۵ درصد رشد، در تن‌کیلومتر حمل شده خالص ۸ درصد رشد، در تناژ تخلیه ۸ درصد رشد، در بهره‌وری لکوموتیو باری هم ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد بارگیری در بنادر از ابتدای سال تا ۳۰ بهمن ماه بیان کرد: در بندر امام خمینی در بخش تن‌کیلومتر ۳۴ درصد رشد و در تناژ ۴۸ درصد رشد را تجربه کردیم. همچنین در بندر شهید رجایی در تناژ رشد ۱۱۲ درصدی و در تن‌کیلومتر رشد ۱۱۰ درصدی داشتیم.

رسولی ادامه داد: در بندر امیرآباد هم در بخش تناژ ۱۸۶ درصد رشد و در تن‌کیلومتر ۴۰۲ درصد رشد داشته‌ایم.

وی افزود: در ترانزیت در بخش تناژ رشد ۱۰٫۳ درصدی را کسب کرده‌ایم. همچنین با جابه‌جایی بارهای داخلی هم ۱۳٫۱ درصد افزایش یافت. در بخش واردات هم رشد ۵۰ درصدی داشتیم. البته در صادرات ریلی با کاهش ۲۴ درصدی مواجه شدیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر عدم پرداخت تسهیلات کرونایی از سوی بانک‌ها به ویژه بانک ملت تصریح کرد: دو بانک ملی و ملت، بانک عامل پرداخت تسهیلات کرونایی به شرکت‌های حمل و نقل ریلی معرفی شدند که بانک ملی بخشی از این تسهیلات را پرداخت کرد اما بانک عامل اصلی بانک ملت بوده است.

رسولی با بیان اینکه بانک ملت مقرراتی را برای ارائه تسهیلات کرونایی وضع کرده است که این مقررات مشکلاتی برای شرکت‌های ریلی ایجاد کرده، گفت: مقررات سختگیرانه‌ای برای ارائه تسهیلات کرونایی مطرح شده که اخیرا قبول کرده است که واگن‌های شرکت‌ها را به عنوان وثیقه بپذیرد. با بانک مرکزی نامه‌نگاری‌هایی داشتیم تا روند پرداخت تسهیلات سریع‌تر شود از این رو شرکت راه‌آهن اعلام کرد که ضمانت شرکت‌ها را قبول می‌کند و از بانک ملت خواهش کردیم کف مقررات را در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه از عمق وجود از همکاری شرکت‌های ریلی در دوران کرونا و ارائه خدمات باکیفیت از سوی آنها تشکر می‌کنم، تاکید کرد: در طول یک سال گذشته در حالی که درآمد شرکت‌ها بسیار کاهش یافته، هزینه‌ها بالا رفته است بنابراین این شرکت‌ها متحمل زیان و خسارت شده‌اند که باید جبران شود از این رو جلسات متعددی با بانک ملت داشتم که هرچه سریع‌تر تسهیلات کرونایی را پرداخت کند و قرار شده که تا پایان سال بخشی از این تسهیلات به شرکت‌ها پرداخت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره قیمت بلیت قطار در ایام پیک و غیرپیک گفت: بلیت قطار بر اساس مصوبه شورای عالی یک نرخ مصوب دارد که شرکت‌ها می‌توانند در ایام پیک تا ۳۰ درصد نسبت به نرخ مصوب، قیمت‌ها را بالا ببرد و در ایام غیرپیک هم به هر میزانی می‌تواند تخفیف دهد بنابراین نباید قیمت ایام پیک و غیرپیک را با یکدیگر مقایسه کرد و نتیجه گرفت که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.