×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
محصولات سایپا کاملا بر اساس ملاحظات کیفی، دقت نظر به لحاظ فنی و تنوع محصول است/ تغییر در سایپا نسبت به گذشته کاملا محسوس است/ از نگاه مدیرعامل گروه سایپا در همکاری کاملا هدفمند،مستمر و پایدار با دانشگاه خوشحالم

به گزارش تجارت گردان به نقل از سایپانیوز، رئیس و اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو و خطوط تولید سایپا بازدید کردند و در نشستی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به تبادل نقطه نظرات و چگونگی تعامل پرداختند.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست با اشاره به روند مناسب صنعت خودروسازی در دو دهه ۷۰ و ۸۰  گفت: در این زمان خودروسازان روند مناسبی را در زنجیره تامین و تولید داشتند و با افزایش تیراژ تولید خود توانستند درآمد خوبی را کسب کنند.

او افزود: متاسفانه در ابتدای دهه ۹۰ ریل گذاری نامناسبی در گروه خودروسازی سایپا ایجاد شد و درآمد به دست آمده از فروش محصولات که باید در حوزه طراحی، تولید و توسعه سرمایه گذاری می شد در حوزه خرید سهام تودلی سایپا هزینه شد.

تیموری تصریح کرد: با وجودی که سایپا در سال های گذشته شرایط نامناسبی را داشت خوشبختانه در حال حاضر با برنامه ریزی انجام شده در حوزه افزایش تیراژ تولید، تکمیل خودروهای ناقص، توسعه محصولات جدید، افزایش کیفیت محصولات، صادرات محصولات اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار گرفته است.

او افزود: با وجود همه تحریم های بیرونی و موانع داخلی که وجود داشت توانستیم با تغییر ترکیب محصولات در گروه سایپا شرایط مناسب مالی ایجاد کنیم و با صادرات اقتصادی محصولات به کشورهای هدف و تولید خودرو مشترک در کشور روسیه این روند بهتر از قبل خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در سال آینده با عرضه خودروهای جدید، با درصد ساخت بالا و بهره گیری از قوای محرکه مناسب قطعا بهترین سال را خواهیم داشت و این محصولات برای ما ارزش افزوده ایجاد خواهند کرد.

او گفت: در همکاری با هر دانشگاهی بر اساس توانی که آن دانشگاه دارد و می تواند به سایپا کمک کند حاضر به همکاری و انعقاد قرارداد هستیم چرا که اعتقاد داریم بنگاه های صنعتی با کمک دانشگاه ها صاحب دانش سازمانی می شوند.

تیموری در خصوص همکاری با دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی افزود: مقرر شد کارخانه ای به صورت پایلوت انتخاب و در وجوه مختلف اقدامات آن بر اساس مدل جدیدی معرفی و ارائه شود.

او افزود: در این کارخانه پایلوت بر اساس استراتژی تعریف شده اقدام خواهیم کرد و بر این اساس نظام مدیریتی جدیدی که متعلق به خود شرکت است در مدت سه سال در آن ایجاد خواهد شد و بعد از آن قابل گسترش به سایر شرکت های گروه نیز خواهد بود.

در این برنامه بهروز دُرّی، رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشگاه همواره به دنبال محیط های عملیاتی و کاری مطرح در کشور جهت انجام تعامل و همکاری است و در این زمینه بررسی می کند که نیاز مشتریان چیست و چگونه بدست می آید.

او با بیان اینکه در این همکاری به دنبال ایجاد محصولات ایمن و با کیفیت در سایپا هستیم تا بتواند در رقابت جهانی حضور موثرتری داشته باشند، گفت: امروز و در بازدید از خطوط تولید سایپا و براساس نگاه دقیقی که به کار سیستمی داریم مشاهده شد که نگاه سیستم محور در تولید محصولات حاکم است و این سیستم در نهایت به محصول گرایی تبدیل می شود.

دُرّی ضمن ابراز خوشحالی از تغییراتی که در کیفیت و تنوع محصولات گروه سایپا ایجاد شده، گفت: تولید محصولاتی که در خطوط تولید مشاهده شد کاملا بر اساس ملاحظات کیفی، دقت نظر به لحاظ فنی و تنوع محصول نسبت به گذشته ایجاد شده و تغییر کاملا محسوس است و امیدوارم بتوانیم با نگاه به توانمندی گروه سایپا در آینده نزدیک در عرصه های جهانی موفقیت حاصل شود.

او افزود: از نگاه مدیرعامل گروه سایپا در همکاری کاملا هدفمند، مستمر و پایدار با دانشگاه خوشحالم چرا که در این تعامل هم نگاه به بهره گیری از این ارتباط برای نیازهای دقیق و واقعی سایپا مطرح است و هم به عرصه دانش و دانشگاه کمک می شود تا بتواند فعالیت هایی که به محصولات مطمئن تبدیل شود را دنبال کند.

رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی افزود: بر اساس صحبت انجام شده مقرر شد همکاری فی مابین در قالب مدلی چند وجهی باشد که نیازهای مختلفی که در ارتباط با موفقیت یک واحد تولیدی مطرح است دنبال شود و دانشگاه نیز از تمام امکانات علمی و دانشی استفاده کند تا این مدل را در عین حال که محصولش برای سایپا است به عنوان یک مدل بومی و ملی ارائه کند.

او افزود: این مدل به نام مدل “مدیریت کارخانه” است و در آن کارخانه به عنوان مجموعه ای از بسیاری فعالیت ها تعریف شده که از همه جنبه های فنی و غیر فنی، ساختاری و منابع انسانی و خطوط کاری از ابتدا تا انتها از ایده به عمل تبدیل شود و تمام شرایطی که برای شناسایی مسائل در این موضوع می تواند مورد توجه قرار گیرد در نظر گرفته شود.

دُرّی تصریح کرد: بر اساس این مدل می توانیم از کار با کیفیت مناسب برخوردار باشیم و برای این مدل ابتدا نیاز به یک تعریف مفهومی وجود دارد و بعد از آن تبدیل به برنامه عملیاتی خواهد شد تا بتواند تغییراتی که بر اساس این مدل انجام می شود نسبت به آنچه در حال حاضر در سایپا در حال انجام است مقایسه و سنجیده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.