×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
مرگ ۲۸۰ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته/تزریق حدود ۵۰ میلیون دز واکسن

به گزارش تجارت گردان به نقل از وزارت بهداشت، از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۸۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۷۲۸ نفر رسید.

تا کنون ۴ میلیون ۹۲۰ هزار و ۹۷۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

همچنین ۶ هزار و ۴۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۹ هزار و ۷۲ نفر رسید.

تا کنون ۳۱ میلیون و ۶۵۳ هزار و ۷۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۳۴ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۲۴ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۹ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۵۰۴ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

در حال حاضر ۲۹ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۲۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۵ شهر در وضعیت زرد و ۳۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته تلفات روزانه کرونا با توجه به واردات واکسن و تسریع واکسیناسیون روندی کاهشی گرفته و روز ۳۱ شهریور ماه پس از ۵۳ روز که تلفات کرونا به بالای ۳۰۰ نفر افزایش یافت، به رقم ۲۸۶ و زیر ۳۰۰ رسید. 

تلفات کرونا در خیز پنجم که از ابتدای تیر ماه آغاز شد شدت بیشتری گرفت و ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست.

گرچه اپلیکشین ماسک ۲۳ شهریور ماه از عبور کشور از خیز پنجم کرونا خبر داد و همچنین ۲۶ شهریور ماه در برآوردی دیگر اعلام کرد تهران و چندین شهرستان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده اند، اما معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه اعلام کرد که از موج پنجم کرونا رد نشده‌ایم

قاسم جان بابایی افزود: گاهی ممکن است این شرایط رو به کاهش در برخی استان ها که دستورالعمل ها به درستی رعایت نکنند طولانی شود.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: در تجربه های قبل دیدیم گاهی یک پیک در استانی یک تا دو ماه طول می کشد اما در برخی استان ها، تا چهار ماه هم طول می کشد که نمونه های آن را در استان های بزرگ داشتیم.

کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.