×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مشکل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مربوط به داخل هواپیما است

محسن فرهادی روز پنجشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه‌ها بیان کرد: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا در فرودگاه‌ها، چند قسمت مطرح است. ترمینال ورودی، حمل و نقل مسافر تا پای هواپیما و داخل هواپیما در این زمینه مطرح می‌شود که بیشترین مشکل داخل هواپیما و ترمینال ورودی است.
وی افزود: نیروی انتظامی روش خود برای بازرسی افراد را در فرودگاه‌ها تغییر نداده و همچنان بازرسی بدنی می‌کند. این موضوع بیش از این‌که به مسافر لطمه بزند، به نیروهای انتظامی لطمه می‌زند. می‌توان به این موضوع هم فکر و از روش‌های الکترونیکی به جای بازرسی بدنی استفاده کرد.
فرهادی گفت: همچنان هنگام دریافت کارت پرواز هم مشکل وجود دارد و باید دریافت کارت به سمت الکترونیکی شدن برود تا دیگر افراد برای دریافت کارت پرواز تجمع نکنند.
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ادامه داد: حمل و نقل مسافر از ترمینال تا پای هواپیما بهتر شده است. البته مشکلات داخل هواپیما همچنان وجود دارد. مسئولان هواپیمایی می‌گویند که هواپیماها فیلتر هوا دارند، اما نکته این‌جاست که اگر داخل هواپیما تراکم وجود داشته باشد و فردی عطسه یا سرفه کند، ویروس کرونا دیگر به فیلتر نمی‌رسد و سایر افراد از طریق تنفس به این ویروس مبتلا می‌شوند.
وی اظهار کرد: البته در هواپیماهای خارج از کشور برخی اقدامات مانند فروش بلیط به صورت ضربدری اجرا و نمونه‌های این موارد به سازمان هواپیمایی هم اعلام شده، اما به هر حال مشکلاتی از طرف وزارت راه و شهرسازی هم وجود دارد. با این حال، وزارت بهداشت هشدار می‌دهد که موارد ابتلا و بستری و فوت به علت کرونا از طریق این مسیرها افزایش پیدا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.