×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نقش روسای شعب در تحقق اهداف بانک توسعه تعاون بی‌بدیل است

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در جلسه با برخی روسای شعب سراسر کشور اظهار داشت: همکاران شعب نقشی بسیار مهم در پیشبرد عملیات بانکداری توسعه‌ای و تحقق اهداف بانک دارند و روسای شعب نیز به صورت اخص در این زمینه ماموریت و رسالتی بی‌بدیل بر عهده دارند.
وی افزود: روسای شعب با توجه به تجارب ارزنده در خصوص بکارگیری محصولات و طرح‌ها از بینش مناسبی درباره مسائل اجرایی و فرآیندها برخوردارند و از این رو نظر مشورتی آنان در تدوین سیاست‌های اعتباری و انواع و اقسام برنامه‌ها و طرح‌ها و دستورالعمل‌ها بسیار مغتنم است.
شیخ حسینی گفت: اعتقادم بر این است که هرم مدیریت در موسساتی از قبیل بانک‌ها معکوس است و در واقع روسای شعب با مدیریت و عملکرد صحیح می‌توانند در موفقیت و سربلندی مدیران ارشد بانک نیز تاثیرگذار باشند.
سرپرست بانک توسعه تعاون سرمایه انسانی بانک را مزیت رقابتی پایدار اعلام نمود و گفت: گرچه بهره‌مندی از ابزارهای نوین، فناوری‌های جدید و تکنیک‌ها و روش‌ها و فرآیندهای اثربخش به عنوان راهکارهای رقابتی مطرح است؛ مهمترین و پایدارترین مزیت رقابتی مربوط به سرمایه انسانی است.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: روسای شعب وظایف مدیریتی مهمی بر عهده دارند و آموزه‌های اخلاقی و دینی نیز ایجاب می کند روسای شعب نهایت اهتمام را برای مدارا با زیرمجموعه و همچنین کمک به پرورش استعدادها را در فرآیندهای کاری مد نظر داشته باشند.
وی پرورش استعدادها را از مهمترین برنامه‌های بانک در دوره جاری عنوان نمود و گفت: مد نظر است تا ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از همکاران نخبه شناسایی شده و در دوره‌های آموزشی فشرده و کوتاه مدت حضور یابند تا زمینه برای پرورش و ارتقای استعدادها فراهم گردیده و ذخیره مناسبی به لحاظ مدیریتی و سرمایه انسانی در بانک و حتی شبکه بانکی پدیدار آید.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: توجه و احترام به سرمایه انسانی بانک بسیار حائز اهمیت است و ضمن این که روسای شعب خود باید مورد احترام و تکریم واقع شوند، و روسای شعب موفق علاوه بر تشویقات ظاهری به لحاظ داشتن اختیار برای ارائه سرویس‌ها و خدمات به مشتریان نیز واجد شرایط شناخته شوند.
در ادامه سید باقر فتاحی رییس هیأت‌مدیره بانک توسعه تعاون گفت: یکی از مهمترین محورهای برنامه‌ای بانک این است که شاخص‌های عملکردی بانک به لحاظ سرانه شعبه و سرانه نیروی انسانی به دو برابر افزایش یابد تا بانک به لحاظ شرایط رقابتی در موقعیت مناسبی قرار داشته باشد.
وی افزود: بانک توسعه تعاون برای انجام وظایف و تکالیف تخصصی نیازمند تجهیز منابع به میزان کافی است تا بستر مناسبی برای اجرای عملیات بانکی بر مدار توسعه‌ای فراهم آید.
فتاحی خاطر نشان کرد: سرمایه بانک در وضعیت کنونی ۳۲ هزار میلیارد ریال است و انتظار می‌رود با تلاش و پیگیری‌ها، سرمایه تا پایان سال جاری به ۵۰ هزار میلیارد ریال برسد که نشان‌گر وضع بهتر بانک به لحاظ کفایت سرمایه خواهد بود.
رییس هیأت‌مدیره بانک توسعه تعاون گفت: نسبت دارایی ثابت به حقوق صاحبان سهام در این بانک در حدود ۷۵ درصد متعارف است.
سعید معادی معاون مدیرعامل در امور استان‌ها و بازاریابی گفت: اشتراک اطلاعات میان روسای شعب موفق می‌تواند در شناسایی نارسایی‌ها و کمبودها و نیز ارائه راهکارها بسیار موثر باشد.
وی افزود: روسای شعب ایده‌ها و نقطه نظرات کاربردی درباره ارتقای سطح خدمات تخصصی بانک از جمله اعتبار اسنادی داخلی، صدور ضمانت‌نامه، خرید دین ارائه داده‌اند که تشکیل کارگروه‌ها و جلسات به صورت حضوری و نیز ثبت دانش ضمنی آنان می‌تواند در ارتقای سطح دانش و تخصص همکاران و دستاوردهای بانک اثرگذار باشد.
معادی گفت: روسای شعب از مهمترین ارکان بانک برای اتصال صف و ستاد هستند و نقش محوری و هماهنگ‌کننده روسا در این میان برای اثربخشی سیاست‌ها در اجرا و نیز ارائه بازخورد از صف به ستاد، بسیار راهبردی و تعیین‌کننده است.
در این جلسه که با حضور احمد محمدی مدیر امور استان‌ها و شعب، حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری، یونس کلانتری رئیس اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار، حجت‌اله شمس رئیس اداره کل حوزه مدیریت، امیر میرشفیعی رئیس اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت عملکرد، مصطفی منتظری مقدم رئیس اداره کل مدیریت ریسک، حمید بختیاری معاون طراحی و توسعه محصول اداره کل هوش کسب و کار و توسعه محصول همراه بود، تعدادی از روسای شعب سراسر کشور و برخی از کارشناسان بازاریابی استان‌ها نیز مطالب مهمی را مطرح نموند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.