×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
وزیر فرهنگ: ستاد جمعیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با اعضای هیات امنای هیات رزمندگان اسلام، این مجموعه را  شجره‌ای طیبه توصیف کرد و گفت: عملکرد این هیات در سال‌های فعالیت خود بسیار چشمگیر بوده به نحوی که در استان‌های کشور شاهد شور و علاقه برای برگزاری مراسم هستیم، ویژگی مهم این هیات آن است که همرزمان شهدا و پیروان عملی رهبر معظم انقلاب هستند.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت انقلابی و مردمی وظیفه خود می داند از تشکل‌های دینی، انقلابی و مردمی حمایت کند. از این رو هر آنچه در توان ما باشد برای کمک به این تشکل‌ها باید انجام دهیم.

اسماعیلی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این وزارتخانه توجه‌ جدی به حوزه‌های انسجام آفرین اجتماعی نظیر مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه است. رهبر معظم انقلاب امامزادگان را قطب‌های فرهنگی و امام راحل نیز مساجد را سنگر قلمداد کردند. البته سال‌های بعد از جنگ‌ تحمیلی حرکت هایی صورت گرفت تا مساجد و هیات‌ها را خلوت کنند و فضاهای دیگری را به وجود آورند که اتفاقات ناخوشایندی را در سبک زندگی رقم‌ زد.

وی افزود: در این شرایط تشکل های مذهبی چون هیات رزمندگان در سراسر کشور با مدیریت جوانان جهادی و انقلابی به راه افتاد و باعث‌ شد قدرت معنوی انقلاب اسلامی با  قوت ادامه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: قدرت انقلاب اسلامی به نماز جمعه‌ها و هیات‌ها است، اینها هسته سخت و وفادار به آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی هستند، فتنه ۸۸ را همین هیاتی‌ها جمع کردند و اگر انقلاب اسلامی قدرت مردمی و معنویت را  نداشت نمی‌توانست در مقابل هجمه‌ها و تهاجم فرهنگی غرب بایستد.

وی در ادامه پس از بحث و گفت‌وگو در خصوص بحران کاهش جمعیت ایران و دغدغه اعضای هیات رزمندگان در این راستا گفت: سال گذشته پیمایشی در مورد عدم‌فرزندآوری انجام شده که نشان می دهد نگرش فرهنگی برآمده از سبک زندگی جدید، مانع اول در راه فرزندآوری است.

اسماعیلی مهم ترین راه خروج از وضعیت فعلی را تغییر نگرش‌های رایج فعلی در اجتماع به ویژه در میان زنان دانست و افزود: امام راحل بیان کردند پیروزی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با میان داری و ایثار زنان ایرانی به دست آمد، در وضعیت کنونی جمعیت امروز هم نیازمند ایفای نقش موثر زنان جامعه هستیم.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید مجلس هر وزارتخانه باید یک ستاد جمعیت داشته باشد که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به زودی این ستاد راه اندازی خواهد شد.

 در این دیدار اعضای هیات امنای هیات رزمندگان اسلام گزارشی از فعالیت‌های این هیات ارائه و دغدغه‌های فرهنگی خود را بیان کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.