×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
وضعیت اجاره بهای مسکن شرایط خوبی ندارد

محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره تصویب کلیات طرح  کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن، گفت: اجاره بهای مسکن شرایط خوبی ندارد زیرا از هیچ ضابطه ای برای کنترل قیمت‌ها برخوردار نیست و هرکسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مستاجرین کشور که تعداد قابل توجهی نیز هستند در تابستان و فصل جابجایی روزهای سخت و پر دلهره‌ای را پشت سر می‌گذارند، ادامه داد: اگر قصد داریم بر بازار اجاره بها مسکن نظارت و کنترل کنیم باید قاعده داشته باشیم.در حال حاضر در جلسه سران سه قوه، سقفی برای اجاره بهای مسکن در تهران و شهرستان‌ها مشخص شد اما باید در این حوزه قانون داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داشتیم دولت در خصوص اجاره بها مسکن لایحه‎‌ای ارائه کند اما این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل تعدادی از نمایندگان طرحی را آماده کردند، عنوان کرد: در کمیسیون عمران و مرکز پژوهش‌ها پیش نویسی آماده و پیشنهادات خوبی جمع بندی شد و مقرر گردید در کمیسیون عمران از تمامی ظرفیت‌های علمی، فکری و نخبگان استفاده کنیم تا بتوانیم قانون جامع و کاملی را با رویکرد حمایت از تولید مسکن داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: در بحث کنترل و ساماندهی اجاره بهای مسکن باید برای صاحبان خانه‌های خالی برای اجاره ملک انگیزه ایجاد کنیم و از سوی دیگر مستاجرین بتوانند با توجه به شرایط درآمدی خود جای مناسبی را در اختیار بگیرد.

رضایی با اشاره به اینکه برای ساماندهی اساسی کنترل اجاره بها مسکن باید به سمت اجرای قانون پیش فروش حرکت کنیم زیرا می‌توانیم با استفاده از آن منابع و نقدینگی مردم را به سمت خرید و ساخت خانه هدایت کند، ادامه داد: باید قانون جهش تولید مسکن اجرا و سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سال ساخته شود تا عرضه و تقاضا در این بازار تعادل پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات بر خانه‌های خالی نیز می‌تواند خانه‌های خالی را وارد بازار اجاره کند، گفت:اجرای قوانین موجود از جمله جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و پیش فروش به تعادل عرضه و تقاضا کمک کرده و وضعیت اجاره بها شرایط با ثباتی را تجربه می‌کند./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.