×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان، تخفیف و پاداش مدیریت مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، آرش کردی، مدیر عامل شرکت توانیر دیشب دربرنامه تلویزیونی” صف اول” درباره اینکه برای خانوارهایی که زیر الگوی مصرف برق مصرف کردند تخفیف‌هایی را قائل می‌شوید، آیا به این تعهد عمل کردید؟، گفت: بله این محقق شد البته با همراهی و همکاری مردم، از ۴۰ درصد قبوضی که در صنعت برق تا الان صادر کردیم از ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار قبض، ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار شامل تخفیف شدند، خیلی‌ها بستانکار هم شدند. چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان ما تخفیف و پاداش مدیریت مصرف را پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: چیزی حدود نیم میلیارد کیلووات ساعت عددی بوده که به قطعیت رسیده و قطعاً یقین داریم که تا پایان اوج مصرف این عدد افزایش هم خواهد داشت، حمایت مردم و استقبال برای ما قابل تحسین است. چهار درصد کاهش مصرف نسبت به سال گذشته داشتیم. کشاورزانی هم که ۵ ساعت را با ما همراهی می‌کردند مابقی ساعات برقشان رایگان می‌شد و قبضی برای آنها صادر نمی‌شود که بخش خیلی مؤثر و سازنده‌ای بود برای ما، اغلب کارشناسان این بررسی را کردند و این رویه را تأیید کردند که این رویه کاملاً قابل تطبیق است اینکه شما اجازه دهید ۱۹، ۲۰ ساعت آبیاری صورت گیرد معضلی را ایجاد نمی‌کند. ما می‌گوئیم مدیریت مصرف، تدابیری اتخاذ شود بدون اینکه مشکلی برای صنعت، مردم و بخش کشاورزی ایجاد شود هم مصرف انرزی صورت گیرد و هم ما دچار معضلاتی نشویم که نشود جبران کرد،

این مقام مسئول اضافه کرد: در بخش عمومی و اداری بسیار سختگیرانه در مورد دولت کار می‌کنیم دو کار باید صورت می‌گرفت یکی اینکه ادارات و نهادهای دولت مولدهای اضطراری را در ساعات اوج مصرف به مدار بیاورند و کاهش دهند. عددی که به لحاظ ورود مولد و کاهش مصرف احصا شد ۹۰۰ مگاوات بود، به اندازه نیروگاه اتمی بوشهر ما در بخش عمومی و اداری مان همراهی شد، مولد اضطراری در مدار امد و خودشان کاهش بار دادند، دستاوردی که امسال داشتیم این تبدیل به فرهنگ می‌شود بحث صرفه جویی و بهینه مصرف کردن انرژی در صنعت برق با اقداماتی که امسال صورت گرفت تبدیل به یک فرهنگ می‌شود البته ما وظایف خودمان را دراینکه باید نیروگاه سازی داشته باشیم و به نحو مؤثر در برنامه‌ها قفراموش نمی‌کنیم، این دو بال با هم می‌زنند هم افزایش تولید، تقویت شبکه و مدیریت مصرف، که ما به لحاظ انرژی یک وضعیت پایداری را برای مردم بتوانیم رقم بزنیم.

وی گقت: ما صنعت را به چند بخش تقسیم می‌کنیم یکی صنایع خیلی بزرگ، صنایع انرژی بر که ۴۳۰ صنعت بزرگ انرژی بر در کشور داریم یکسری صنایع مستقر در شهرک‌ها هستند که شهرک‌های متوسط و نسبتاً کوچک هستند این صنایع خارج از شهرک‌ها هم وجود دارند یکسری هم صنایع پراکنده ریز و درشت که داخل بافت شهرها هستند، آنهایی که داخل بافت شهرها هستند محدودیت برایشان ایجاد نکردیم، ولی در بخش صنایع داخل شهرک و خارج از شهرک متمرکز بودند و همچنین صنایع بزرگ یک برنامه‌ای را با خود وزارت صمت تدوین کردیم،

به گفته کردی، برنامه به نحوی پیش رفت، ما بر اثر گشایش‌هایی که صورت گرفت ۳۰، ۴۰ درصد تخفیف ایجاد شد. به نسبت سال گذشته عددی حدود ۱۵۰۰ تا دو هزار مگاوات شب‌ها مصرف صنایع به نسبت بالاتر رفته این نشان می‌دهد، هماهنگی هم صورت گرفت که تقریباً همه صنایع بزرگ همکاری مؤثری داشته باشند یک شمولیتی ایجاد شد که اگر می‌خواهد روندی وجود داشته باشد ثابت باشد، دربخش صنعت هماهنگی خوبی صورت گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.