×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
پروژه ساخت کارت اسکنر عملیاتی شد

به گزارش تجارت گردان به نقل از سایپانیوز، در راستای حرکت شرکت سایپا گام به سوی دانش بنیان شدن و همچنین افزایش سطح خودکفایی و کاهش ارزبری در کشور، پروژه های متعددی تعریف شده است. یکی از پروژه های استراتژیک در این بخش، تعریف پروژه طراحی و ساخت کارت الکترونیکی (ورودی و خروجی) دستگاه اسکنر Weetech مورد استفاده در تجهیزات تست دسته سیم های خودرو است.

دستگاه اسکنر Weetech از دو بخش اصلی کارت ورودی و کارت اصلی تشکیل شده است که در گام اول طراحی و ساخت کارت ورودی دستگاه اسکنر مدنظر قرار گرفته است. با این اتفاق دانش طراحی ساخت کارت اسکنر بومی می شود و دیگر تحریم ها در این حوزه اثربخش نیست و از سویی با هدف کاهش قیمت تمام شده خودرو، صرفه جویی ریالی و ارزی در این بخش ثبت خواهد شد.

تیم تحقیقاتی شرکت سایپا گام، پروژه ساخت کارت اسکنر را در هشت فاز متوالی طرح ریزی کرده و مدت انجام آن تا حصول نمونه اولیه و مراحل تست و عیب یابی آن حدود ۱۲۰روز به طول انجامیده است.

 هزینه انجام پروژه یاد شده در فاز تحقیقاتی، معادل خرید یک تجهیز کارت ورودی از بازار است لذا انجام و سرمایه گذاری در این پروژه کاملا منطقی است. همچنین با تولید انبوه این کارت صرفه جویی ۷۵ درصدی ارزی-ریالی محقق خواهد شد. 

پروژه مذکور در واحد تحقیق و توسعه شرکت سایپا گام تعریف و طراحی شده و در فاز پیاده سازی از همکاری نخبگان علمی کشور از دانشگاه صنعتی شریف استفاده شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.