×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
یک‌چهارم خودروها در مراجعه نخست به معاینه فنی رد می‌شوند/ وجود نقص ترمز در ۵ درصد خودروهای معاف از معاینه فنی

به گزارش تجارت گردان به نقل از پایگاه خبری شهر، شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: حدود پنج درصد خودروهای معاف از معاینه فنی دارای نقص در سامانه ترمز هستند.

مالکی ضمن تاکید بر نیاز به بازنگری سن معافیت خودروهای نو از انجام معاینه فنی افزود: در قانون عموما مدت زمان گارانتی خودروها دو سال تعیین شده در صورتی که اولین مراجعه خودرو به مراکز معاینه فنی پس از چهارسال از تولید انجام می شود. در این بازه دو ساله بین ۲ تا ۴ سال پس از تولید، خودرو بدون هیچگونه پایشی در شهر تردد می کند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران خاطرنشان کرد: البته خارج از بحث نیاز به پایش مستمر خودروها پس از فرایند تولید، اصلاح زمان معافیت هم به نفع مشتری و هم به نفع سازندگان خودرو است. درخصوص مشتری اگر زمان معافیت معاینه فنی کاهش یابد بخشی از نواقص و ایراداتی که در مراکز شناسایی می‌شود در دوره گارانتی بدون تحمیل هزینه به مشتری قابل برطرف شدن است.

وی افزود: در مورد سازندگان و خدمات پس از فروش خودرو انجام معاینه فنی در دوره گارانتی بدون تردید می‌تواند در تشخیص درست و به هنگام ایراد موثر بوده و در کاهش برخی از هزینه های تحمیلی در این دوره به سازندگان خودرو جلوگیری کند.

مالکی با اشاره به مراجعه ۱۴۵ هزار دستگاه خودرو در مراجعه نخست در فروردین ماه امسال افزود: بیش از یک چهارم از این تعداد خودرو به علت نقص فنی و ایمنی موفق به اخذ معاینه فنی در مرتبه نخست نشده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.