×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
۱۵ سال بحران مدیریت در فوتبال مشهد/ ابومسلم، پیام، پدیده و حالا امید وحدت

به گزارش ایسنا، امید وحدت در هفته پنجم لیگ یک با ۶ گل برابر دریای کاسپین بابل شکست خورد. این شکست در برابر تیمی بود که تاکنون موفق به پیروزی در لیگ یک نشده بود و شرایطی مشابه با تیم مشهدی داشت. البته این دو تیم یک تفاوت بزرگ دارند و آن هم مشخص بودن تکلیف مالکیت آن است.

فوتبال مشهد در ۱۵ سال اخیر نشان داده که مدیران آن تیمداری بلد نیستند و هر تیمی که روزی قرار است امید جوانان این استان باشد، به خاک سیاه می‌نشیند و مسیر سقوط را در پیش می‌گیرد. ابومسلم خراسان، پیام مشهد، سیاه‌جامگان، پدیده یا شهرخودرو و حالا هم جدیدترین تیم مشهدی که قرار است تنها کمتر از یک سال راه نابودی را پیش بگیرد و در راه انحلال باشد. تیمی که بعد از گذشت پنج هفته، ۲۸ گل دریافت کرده است و میانگین ۵.۹ گل خورده در هر بازی دارد. تیمی که در ۵ هفته، ۲ بار سرمربی‌اش را تغییر داده و اکنون هم مالکیت و هم کادر فنی آن بی‌صاحب است.

حمید چوپانی، مالک این تیم هنوز نتوانسته به تعهدات مالی‌اش نسبت به حمیداوی عمل کند و همچنین بدهی‌های این تیم باقی مانده است و توانایی ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود را ندارد. تیمی که با بازیکنان زیر ۲۱ سال به مصاف رقبا می‌رود و به دلیل بدهی شهرخودرو به استفانو کوزین، هنوز پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه بسته است. با این شرایط او هم پنجمین تیم خراسانی می‌شود که مدیران این استان نتوانستند آن را نگه دارند و به زودی نابود خواهد شد و تنها سهمیه مشهد در لیگ یک نیز از بین خواهد رفت.

ابومسلمی‌ها از سال ۱۳۸۷ به مشکل برخوردند و پس از پایان فصل ۸۹-۱۳۸۸ به دسته پایین‌تر سقوط کردند و شروع نابودی تنها تیم مشهدی بود که توانسته بود به فینال جام حذفی برد.

پیام مشهد پس از ۱۰ فصل حضور در لیگ یک، توانست در سال ۸۷-۱۳۸۶ توانست با شکست فولاد خوزستان در پلی‌آف صعود به لیگ برتر، به بالاترین سطح فوتبال ایران برسد اما نتوانست بیش از یک فصل دوام بیاورد و در همان سال با شکست برابر استقلال در هفته پایانی، به لیگ دسته اول سقوط کند و دو سال بعد نیز به دلیل مشکلات مالی به دسته دو رفت.

سیاه‌جامگان در حالی در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد که جانشین ابومسلم دوست‌داشتنی مشهدی‌ها باشد و سال ۱۳۹۴ با قرار گرفتن در صدر جدول گروه دوم لیگ یک، لیگ برتر شد اما آن‌ها هم تنها ۳ فصل در لیگ برتر حضور داشتند و سرانجام به دلیل مشکلات مالی و ناتوانی در رقابت با تیم‌های لیگ برتر، به لیگ یک سقوط کرد و در همان سال ۱۳۹۷ هم نیز به دلیل مشکلات مالی منحل شد.

پدیده مشهد باشگاهی بود که در سال ۱۳۹۲ با خرید امتیاز مس سرچشمه در لیگ یک شرکت کرد و همان سال با صدرنشینی در گروه اول مسابقات لیگ یک، راهی لیگ برتر شد تا مشهد دارای ۲ سهمیه در بالاترین سطح فوتبال ایران باشد. این تیم توانست با یحیی گل‌محمدی به رده چهارم لیگ برتر برسد و پس از انتقال امتیاز آن به بخش خصوصی و تغییر نام آن به شهرخودرو، موفق شد به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم برسد اما به دلیل مشکلات داخلی در فوتبال مشهد و همچنین مشکلات اقتصادی و شخصی حمیداوی، این مالک با هیات فوتبال استان به مشکل خوردند تا همین سبب شود این تیم فصل گذشته به لیگ یک سقوط کند.

شهرخودرو در این فصل امتیازش را به امید وحدت فروخت تا این تیم مشهدی بتواند از سهمیه استان برای حضور در لیگ یک استفاده کند اما مشکلات مالی، رسیدگی نکردن مسئولان استانی و مشخص نبودن تکلیف مالکیت این تیم، حالا امید وحدت هم شرایط مناسبی در لیگ یک ندارد و بعید نیست سرنوشتی همچون پیام و سیاه‌جامگان داشته باشد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.