×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳
آئین سالگرد شهادت سردار سلگی با حضور رییس مجلس در نهاوند برگزار می‌شود

«علیرضا شهبازی» روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه ۱۶خرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و همچنین سالگرد شهادت سردار سلگی به نهاوند سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی در مراسم اولین سالگرد شهادت سردار حاج میرزامحمد سلگی از برنامه‌های رییس قوه مقننه در سفر به نهاوند است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: شهید حاج میرزامحمد سلگی حق بزرگی بر گردن ما دارد و باید تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین بزرگداشت ایشان بکار گیریم.

به گفته شهبازی، شرکت در  جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند با حضور استاندار همدان و بررسی مسایل و مشکلات منطقه دیگر برنامه سفر رییس مجلس به این شهرستان است.

سردار حاج میرزا محمد سلگی(متولد نهاوند) فرمانده گردان حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین(ع) و جانباز ۷۰ درصد پس از سالها درد به دلیل جراحت شیمیایی ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۹ به همرزمان شهیدش پیوست.

او از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار شهید «حاج حسین همدانی» نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند.

کتاب «آب هرگز نمی میرد» با محوریت خاطرات این رزمنده دلاور و روایت جمعی از رزمندگان گردان حضرت ابوالفضل (ع) به قلم حمید حسام در سالهای گذشته منتشر شد و از رهبر معظم انقلاب هم تقریظ گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.