×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۷ مرداد , ۱۴۰۳
آبرسانی سیار به ۳۰ روستا در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر سه‌شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی، اظهار کرد: قطعی برق در بسیاری از نقاط استان در آبرسانی نیز اختلال ایجاد کرده است. برای عبور از این شرایط سخت و بی‌سابقه باید اصلاح الگوی مصرف در دستور کار مردم و جامعه قرار گیرد.

وی افزود: البته آبرسانی به صنایع استان به خصوص واحدهای که مجوز لازم را دریافت کرده‌اند باید در هر شرایطی تأمین شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: هر لیتر آب در حوزه کشاورزی کمتر از یک فرصت شغلی ایجاد می‌کند اما همین میزان آب ۳۵ فرصت شغلی در صنعت را به همراه دارد بنابراین نیاز حوزه صنعت به آب در هر شرایطی باید تأمین شود.

آقازاده خاطرنشان کرد: افزایش دما و از طرف دیگر خشکسالی باعث شده که ۲ مسئله مهم یعنی تأمین آب و برق در استان مرکزی و کشور به صورت چالش اساسی برای جمعیت شهر و روستا بروز کند.

وی بیان کرد: خشکسالی بهار امسال باعث شده تا کنون آبرسانی به ۳۰ روستای استان مرکزی به صورت سیار انجام شود و تعداد این روستاها تا پایان فصل تابستان به ۱۰۰ مورد می‌رسد و برای عبور از این شرایط سخت و بی سابقه باید اصلاح الگوی مصرف در دستور کار آحاد جامعه قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: قطعی برق در بسیاری از نقاط استان آبرسانی را نیز به مخاطره انداخته بنابراین از عموم مردم استان انتظار می‌رود همان‌طور که در مقوله کرونا با مسئولان همکاری ویژه‌ای داشتند در مصرف برق و آب نیز همکاری داشته باشند.

آقازاده بیان کرد: خشکسالی امسال تنها در کشور ما اتفاق نیفتاده و در برخی کشورها میزان گرما به حدود ۳۸ درجه و یا حتی ۴۰ درجه هم رسیده است و در صورتی مردم مصرف برق و آب را مدیریت نکنند، بدون شک شرایط سخت‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: فرمانداران باید در راستای انسداد چاه‌های غیرمجاز برنامه ریزی های لازم را در دستور کار جدی قرار دهند تا مصوبه شورای آب استان بدون نقص اجرایی شود چرا که در سه ماهه سال جاری نسبت به برنامه‌ریزی عقب هستیم و این مهم باید در تابستان جبران شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.