به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود ۲.۵ میلیون ترمینال، تکمیل و صحتسنجی اطلاعات بالغ بر ۴.۷ میلیون ترمینال پذیرش دیگر و ارائه اطلاعات آنها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیتهای خود نسبت به قانون پایانههای فروشگاهی است. بانک مرکزی بر اساس ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و روند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد. بنابر اعلام معاونت فناوریهای نوین بانک مرکزی تاکنون اطلاعات ۴ میلیون و هفتصد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحتسنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است. همچنین زیرساختهای فنی و مقرراتی لازم نیز به گونهای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت. علاوه بر این دو میلیون و صد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کمتراکنش نیز که فاقد پرونده مالیاتی بودند، قطع شدند. این تعداد علاوه بر ۳۶۰ هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.
بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی مشمول پرداخت جرائم مالیاتی میشوند در این مقاله…
در دومین اجلاس سراسری پیشگامان کیفیت و نوآوری، لوح زرین کیفیت و نوآوری به نمایندگی…
هتل ۵ ستاره رشیدیه تهران که با تسهیلات بانک گردشگری احداث شده است با حضور…
مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران و خانواده شهدای بانک توسعه صادرات…
در ادامه همکاری های مستمر دو مجموعه خوارزمی و پتروشیمی رازی که در سال های…