×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
آشنایی با ستاره های بوسنی در غیاب ژکو/ مصاف اسکوچیچ با اژدهاهای جوان

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۲ آبان ماه در دیداری دوستانه باید به مصاف تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگووین برود. یک بازی دوستانه سنگین و کارآمد که می تواند ملی پوشان را هرچند در نبود چند مهره اصلی محک بزند. در این گزارش قرار است کمی از لیست بوسنی بیشتر بدانیم.
دوشان باجِویچ، سرمربی بوسنی برای دیدار با ایران و همچنین جدال با هلند و ایتالیا در لیگ ملت های اروپا، ۳۲ بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخوانده است. بدون تردید مهمترین غایب بوسنی کاپیتان این تیم یعنی ادین ژکو خواهد بود. ستاره باشگاه رم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بازی های پیش روی کشورش را از دست داد.
از بین نفرات دعوت شده ۶ بازیکن از لیگ بوسنی دعوت شده اند که اکثریت آنها برای اولین بار ممکن است به میدان بروند. این نفرات از تیم های سارایوو(۲)، ولز موستار، بوراک بانجا لوکا، سیروکی بریگ، زرینجسکی موستار هستند.

الباقی نفرات از ۱۵ کشور مختلف به اردوی تیم ملی خواهند آمد. ترکیه با داشتن هشت نماینده بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. کشورهای اسلوونی، کرواسی، بلژیک و ایتالیا هم با ۲ سهم در رده های بعدی قرار دارند. از دیگر کشورهای صاحب نام هم می توان به آلمان، اسپانیا، سوئد، پرتغال، روسیه، انگلیس و …. اشاره کرد که یک بازیکن را در اردوی تیم ملی بوسنی دارند.
در این اردو سرمربی تیم ملی بوسنی از چندین بازیکن جوان هم دعوت کرده و کلا جو اردوی بوسنی را از لحاظ سنی پایین آورده است. یوسیپ کورلوکا، امار رحمانوویچ، المدین زیلکیچ، سمیر زلکوویچ، ولادان دنیلوویچ، آیدین هاسیچ، عرفان هادزیچ، ارمدین دمیروویچ نفراتی هستند که هنوز بازی ملی در کارنامه شان نیست و در این شرایط در اردو حاضر شده اند. بوسنی در نظر دارد حالا که فرصت حضور در یورو ۲۰۲۱ را از دست داده با نیرویی تازه نفس به استقبال انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برود و خودش را برای دومین بار و پس از یک دوره غیبت مجددا به بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان برساند.
در لیست نفرات دعوت شده فقط چهار نفر از ۳۲ نفر بین ۳۰ تا ۳۳ سال سن دارند و الباقی زیر ۳۰ سال هستند. یاسمین بوریچ گلر تیم بوسنی با ۳۳ سال مسن ترین و آیدین هاسیچ با ۱۹ سال جوانترین حاضران در اردو به شمار می روند.
و حالا می رسیم به سرشناس ترین بازیکنان تیم ملی بوسنی که احتمالا مقابل ایران به میدان می روند: سئاد کوشیناتس مدافع کناری آرسنال است که با آمدن کیران تیرنی خیلی کم در ترکیب اصلی بازی می کند و کار سختی برای خودنمایی پیدا کرده است. میرالم پیانیچ را باید بزرگترین فوتبالیست کنونی بوسنی بدانیم که در تیم بارسلونا عضویت دارد. میرالم ۳۰ ساله نتوانسته هنوز در ترکیب اصلی بارسا جابیفتد اما قطعا به زودی شاهد پیشرفت او در ترکیب بلوگرانا خواهیم بود. پیانیچ در نبود ژکو کاپیتان بوسنی خواهد بود. او ۹۵ بازی ملی و ۱۵ گل زده دارد.

ادین ویشجا را می شناسید؟ همان بازینی که گل دوم استانبول باشاک شهیر را به منچستریونایتد زد و باعث شکست تیم اوله گونار سولسشر شد. این وینگر ۳۰ ساله با ۵۴ بازی ملی و ۱۰ گل زده جزو خطرناک ترین مهره های تیم ملی بوسنی به حساب می آید. در ادامه به راده کرونیچ می رسیم. بازیکن میانی تیم آث میلان ایتالیا. این بازیکن ۲۷ ساله پیش از پیوستن به میلان در سال ۲۰۱۹ در امپولی بازی می کرد و هنوز نتوانسته توانایی های خود را در میان بزرگان خط میانی روسونری نشان دهد.
عامر گوجاک دیگر بازیکن سری آیی تیم بوسنی است. او برای تورینیویی بازی می کند که در این فصل جایگاه خوبی نداشته و در رده هفدهم قرار گرفته است. این بازیکن ۲۳ ساله از دیناموزاگرب به طور قرضی به تورینو آمده و باید دید در این حضور خود چه عملکردی را زیر نظر مارکو جامپائولو خواهد داشت. در نهایت به ارمدین دمیروویچ می رسیم. مهاجم ۲۲ ساله و آلمانی الاصل بوسنی که در نبود ژکو در خط حمله وظیفه خطیری دارد. این بازیکن امسال به فرایبورگ آلمان آمده تا تنها نماینده فعلی فوتبال بوسنی در بوندسلیگا باشد. او در هامبورگ متولد شده و در آکادمی لایپزیش هم حضور داشته است. او حتی یک بازی برای تیم بزرگسالان هم انجام داد و سپس با عوض کردن چند تیم به بوندسلیگا برگشت.
حالا همه منتظریم تا شاهد جدال تیم ملی ایران و بوسنی باشیم. ما چند بازیکن اصلی خود را نداریم و این احتمال وجود دارد که بوسنی نیز نفرات اصلی خود را برای ۲ بازی حساس مقابل هلند و ایتالیا نگه دارد.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.