آغاز به کار اندیشکده سیاست صنعتی و فناوری های نوظهور

به گزارش تجارت گردان به نقل از ایدرونیوز، این اندیشکده به منظور انجام مطالعات و ارائه راهبردها و سیاست های کارآمد برای بهره برداری در بخش های صنعت و فناوری کشور با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و دانشگاه امام صادق ( ع ) تاسیس شده است .

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس ایدرو در این مراسم با قدردانی از راه اندازی این اندیشکده ، وجود چنین مراکز علمی را راهگشای مسیر توسعه صنعتی کشور عنوان کرد و گفت : این اندیشکده می تواند در تدوین نقشه راه متناسب با نیازها و ابر چالش های صنعت و فناوری یاری رسان سازمان های توسعه ای کشور باشد.

محسن صالحی نیا همچنین بهینه کاوی سیاست های صنعتی کشورهای نزدیک به ساختار و منابع ایران را یکی از موارد مورد انتظار اندیشکده برشمرد و تصریح کرد : این واکاوی ها می تواند به وزارت صمت و سایر نهادهای صنعتی کشور در به روز کردن سیاست های صنعتی موجود کمک کند.

صالحی نیا ارائه گزارش های تحلیلی و راهبردهای مناسب در خصوص روند های نوپدید مدیریت صنعتی و فناوری های جدید ، ارائه راهبردهای موثر برای ارتباط اثر بخش صنعت و دانشگاه ، ارائه راهبردهای مناسب چگونگی زنجیره سازی صنایع کوچک و متوسط به صنایع بزرگ و هم اندیشی در خصوص احکام برنامه های ۵ ساله توسعه و احکام بودجه کشور در حوزه های صنعت ، معدن و تجارت و فناوری را از دیگر اقدامات مورد انتظار از اندیشکده سیاست صنعتی و فناوری های نوظهور عنوان کرد .

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این افتتاحیه بااشاره به اینکه حکمرانی مطلوب در عرصه صنعت نیازمند یک سری الزامات است ، گفت : در این اندیشکده می توان استراتژی و در سطوح بعد ، سیاست صنعتی مورد نیاز را تدوین نمود.

ابوالفضل کیانی بختیاری با بیان اینکه استراتژی صنعتی ، نظام حکمرانی صنعتی را شکل می دهد ، خاطرنشان کرد : ظهور پارادایم های حکمرانی هوشمند ، ضرورت بازنگری سیاست های صنعتی را بیش از پیش سبب شده است .

کیانی بختیاری انجام مطالعات تطبیقی ، جمع سپاری سیاست ها ، اجماع سازی و اتفاق نظر سیاست های پیشنهادی ، پذیرش سفارش های مطالعاتی و تهیه و تدوین گزارش های تحلیلی را از اهداف راه اندازی این اندیشکده عنوان کرد .

غلامرضا گودرزی معاون آموزشی دانشگاه امام صادق ( ع ) هم در این مراسم با اشاره به برگزاری جلسات هیات امنای اندیشکده ابراز امیدواری کرد : با طراحی گروه های علمی و به کارگیری مشارکت سایر دانشگاه ها بتوان اهداف اندیشکده را محقق کرد .

فتحنایی

Recent Posts

کسب عنوان واحد نمونه صنعتی استان در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین

شرکت معدنی و صنعتی گهرزمین در همایش تجلیل از واحدهای برتر صنعتی و معدنی استان…

6 ساعت ago

لغو تعدادی از پروازها از ساعت ۲۱ امشب

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به محدودیت عملیاتی پیش آمده، پرواز تعدادی از…

7 ساعت ago

جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی جزئیات تغییر سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی را تشریح…

7 ساعت ago

«پست برق نفت» پروژه CTEP در مدار قرار گرفت گامی دیگر در راستای راه اندازی زودهنگام واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی

«پست برق نفت» واحد فرآورش مرکزی میدان آزادگان جنوبی (CTEP) در مدار قرار گرفت.

11 ساعت ago

مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد

با حکم رشید قانعی؛ مدیرعامل پترول، یوسف شریفی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی ایلام منصوب شد.

11 ساعت ago

بازدید وزیر نفت از شرکت پتروشیمی پارس

وزیر نفت به همراه جمعی از مدیران ارشد صنعت نفت، ضمن بررسی روند تولید شرکت…

11 ساعت ago