آغاز ثبت نام خودرو‌های وارداتی از دوم آبان

براساس این اطلاعیه؛ افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودروسواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند تا ساعت ۲۳:۵۹ هفتم آبان ماه، پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند. 

براین اساس؛ متقاضیان تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۵ آبان فرصت دارند یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و با مبلغ پنج میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) مسدود کنند.

براساس این گزارش، اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی به شرح ذیل است:

قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودرو‌های مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه همه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمتگذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمتها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قرارداد‌های فروش می‌بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود. به همین منظور در همه روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود. 

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال (درگاه) خود گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو (ذخیره) را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴- اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

فتحنایی

Recent Posts

سهمیه ۶۰ لیتری بنزین آبان‌ماه امشب واریز می‌شود

سهمیه ۶۰ لیتری بنزین خودروهای شخصی ساعت صفر بامداد سه‌شنبه واریز می‌شود.

4 ساعت ago

عملیات اجرایی ۱۱۰ واحد نهضت ملی مسکن در جزیره بوموسی آغاز می‌شود

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن از آغاز ساخت ۱۱۰ واحد مسکونی در جزیره ایرانی بوموسی…

4 ساعت ago

تاکید مدیرعامل پاکسان بر نقش کلیدی واحد صادرات

به مناسبت روز ملی صادرات، مدیرعامل پاکسان، با حضور در جمع کارکنان واحد بازاریابی و…

5 ساعت ago

۲۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال پرداخت شد

صندوق کارآفرینی امید در شش ماه نخست سال جاری، ۲۱ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال…

5 ساعت ago

راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی احیا قائنات

تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی احیا قائنات، که به عنوان RO ثانویه شناخته می‌شود، با موفقیت به…

5 ساعت ago

تقدیر رئیس جمهور از مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان صادرکننده نمونه ملی

رئیس جمهور، در آئین بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات، از شرکت مجتمع صنایع…

5 ساعت ago