×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز حراج‌های روزانه در بازار پایه با هدف متعادل‌سازی معاملات

تجارت گردان | آغاز حراج‌های روزانه در بازار پایه با هدف متعادل‌سازی معاملات

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل ازبازار سرمایه با تاکید بر اینکه این اقدام به منظور متعادل‌سازی روند دادوستدها و رفع گره‌های معاملاتی در تابلوهای بازار پایه انجام شده است، به سهامداران توصیه کرد از بروز رفتارهای هیجانی در معاملات این بازار و فضای حاکم بر شبکه‌های مجازی و هیجانات آن خودداری کنند.

وی از سهامداران خواست تا با بررسی وضعیت بنیادین شرکت‌ها در بازار پایه نسبت به ارسال سفارش خرید یا فروش سهام اقدام کنند و یادآور شد: اجرای مقررات جدید بازار پایه که ریزساختارهای بازار و دامنه نوسان تابلوهای معاملاتی را تنظیم کرده است هیچ‌گونه تاثیری بر عملکرد، سودآوری و تداوم فعالیت شرکت‌ها ندارد و دستورالعمل جدید این بازار به منظور ارتقای شفافیت و استانداردها، سلامت بازار و اصلاح ساختارهای فسادزا تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران مواردی مانند تغییر دامنه نوسان و انجام روزانه حراج در بازار پایه از جمله تنظیماتی است که برای معاملات سهام در نظر گرفته شده و سهامداران و معامله‌گران دقت کنند که ارزش‌گذاری سهام شرکت‌ها را صرفا بر اساس عملکرد، سودآوری و تداوم فعالیت شرکت‌ها انجام دهند.

هامونی در پایان تاکید کرد: اقدامات فرابورس ایران در راستای پیگیری امور شفافیت و ارتقای مولفه‌های بنیادین شرکت‌ها در کمیته ناشران خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.