آغاز شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره ؛ نوآوری و توانمندی در صنعت ساختمان

به گزارش تجارت گردان ،رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاهی تهران، اعلام کرد که فردا سه شنبه ۸ خرداد، روز آغازین شانزدهمین دوره نمایشگاه‌های بین‌المللی صنایع وابسته خواهد بود.

مسعود معظمی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد:  این نمایشگاه که به عنوان یکی از موفق‌ترین رویدادها در صنعت نمایشگاهی کشور شناخته می‌شود، فرصتی استثنایی برای پیشتازان صنعت در و پنجره فراهم می‌آورد تا دستاوردها، نوآوری‌ها، و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: این نمایشگاه، که از اولین رویدادهای تخصصی جداگانه در حوزه صنعت ساختمان به شمار می‌رود، طی سال‌های اخیر توانسته است توانمندی‌های قابل توجهی کسب کند و فرصت‌های مناسبی را برای تولیدکنندگان و صنعتگران ایجاد نماید.

معظمی توضیح داد :  نمایشگاه در ۷ سالن برگزار شده و از تاریخ هشتم تا یازدهم خرداد ماه، میزبان گروه‌های متنوعی از این صنعت خواهد بود. زمان بازدید نمایشگاه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر تعیین شده است تا تمامی علاقه‌مندان بتوانند از این رویداد بازدید کنند.

رئیس ستاد برگزاری با بیان این که نمایشگاه با هدف توسعه تجارت خارجی برگزار می‌شود ، افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه کنونی، واحدهای تولیدی و صنعتی ما با استفاده از تکنولوژی و دانش روز دنیا توانایی صادرات را دارند.

معظمی تأکید کرد : علیرغم عدم وجود همکاری‌ها و مناسبت‌های رسمی در زمینه تجارت، صادرات ایران در حال انجام است و این صادرات ممکن است به صورت غیررسمی باشد. او افزود: ما این امکان را فراهم کردیم که با گروه‌های صنعتی، بازرگانی و تجاری در سطح منطقه و خارج از منطقه مذاکره و مکاتبه داشته باشیم.

وی گفت: ما این امکان را فراهم کردیم و اطلاع رسانی کردیم و از گروه‌های تجاری دعوت کردیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند، تا بتوانیم مبادی صادرات را باز کنیم و ارتباطات را برقرار کنیم.

معظمی امیدوار است که بخش خصوصی بتواند فضای مورد نیاز برای صادرات را پیدا کند و ارتباط مستقیم برقرار کند.

برگزار نمایشگاه با هدف توسعه تجارت خارجی 

رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته، با اشاره به این که این نمایشگاه با هدف توسعه تجارت خارجی برگزار می‌شود ، افزود: ما در حوزه صادرات حتی با کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق و کشورهای عربی همکاری داریم.

معظمی تأکید کرد که این نمایشگاه در فضای بالغ بر ۲۶۰۰۰ متر مربع برگزار می‌شود و از فردا، روز نخستین برگزاری به مدت ۴ روز خواهد بود. او افزود: ما میزبان ۴ کشور در این نمایشگاه هستیم و شرکت‌هایی که از این کشورها حضور دارند، کشورهای چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا هستند.

معظمی اشاره کرد : گروه‌های کالایی متنوعی در این نمایشگاه حضور دارند و بالغ بر ۳۶ گروه کالایی در این نمایشگاه حضور مستمر و قابل توجهی دارند. رئیس ستاد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گفت: این نمایشگاه شامل ۷ سالن است و مجموع شرکت‌کنندگان ما در حال حاضر بیش از ۱۵۰ مجموعه هستند که در این حوزه شرکت کرده‌اند. تعداد شرکت‌های خارجی که حضور دارند ۱۵ شرکت خارجی هستند که در این نمایشگاه حضور دارند.

پایه صنعت درب و پنجره بر مبنای دانش بنیان و تکنولوژی نوین است

مهندس جلالی‌پور، دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان درب و پنجره نیز در ادامه این نشست خبری اعلام کرد : با توجه به میزان امکانات و پتانسیلی که در کشور موجود است، امکان صادرات برای خیلی از کشورها وجود دارد. وی گفت : عمده مشکلات ما در برقراری ارتباطات است و ما منتظر هستیم که دولت برای ما تصمیم گیری کند.

مهندس جلالی‌پور تأکید کرد که بخش تولید آمادگی لازم را برای کمک به یکدیگر دارد، اما بخش‌هایی که باید به عنوان کمک و ابزار فضای مناسب کسب و کار را ایجاد کنند، متاسفانه فاصله دارند. او گفت: ما نیاز داریم که فرصتی که در دست داریم را به نحو احسن استفاده کنیم و یک فضای مناسب کسب و کار برای صنعت کشور را به مردم ایران فراهم کنیم.

جلالی‌پور اشاره کرد : در پی تغییراتی که در بیست و دو سال اخیر در صنعت در و پنجره رخ داده است، پایه این صنعت بر مبنای دانش بنیان و تکنولوژی نوین است. 

وی گفت : شرکت‌های دانش بنیان در این سند با ما همکاری دارند و در حوزه طراحی، مود اولیه و تولید قالب‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین، محصولات تولیدی ما مناسب با شرایط بومی و آب و هوای ایران هستند.

فتحنایی

Recent Posts

نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی…

11 ساعت ago

جهش تولید سه محصول در ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان به عنوان پیشران صنعت فولاد کشور و بزرگترین تولید کننده مقاطع طویل…

11 ساعت ago

پیام مدیر عامل صندوق قرض الحسنه شاهد به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت

دکتر محمود تبریزی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره طی پیامی فرارسیدن عید بزرگ قربان…

13 ساعت ago

ارائه بسته‌های ویژه همراه اول از عید قربان تا غدیر

بسته‌های ترکیبی جدید همراه اول به مناسبت دهه ولایت با تخفیف ویژه ارائه شد.

13 ساعت ago

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی و صدا و سیما امضا شد

قرارداد مشارکت شرکت بیمه دی با سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل شرکت بیمه…

1 روز ago