آغاز عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حمیدرضا عسکری با بیان این مطلب گفت: با توجه به توسعه روز افزون معادن و صنایع معدنی در حوزه زغالی طبس، به لحاظ ایجاد امنیت روحی و حفظ و صیانت از جان نیروهای انسانی شاغل در معادن، وجود پایگاه امداد و نجات مرکزی و مجهز از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وی در ادامه افزود: مجتمع معادن زغال سنگ طبس از سال ۱۳۹۷ اقدام به انجام مطالعات و پیگیری های لازم از سازمان  توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران کرد که این موضوع منتهی به عقد تفاهم نامه ای مابین وزارت صنعت معدن تجارت و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مبنی بر بازسازی، آماده سازی و یا احداث پایگاه های امداد نجات و تجهیز آن در چهار حوزه زغالی بزرگ کشور شامل مناطق طبس-کرمان-البرز مرکزی –البرز شرقی شد.

عسکری خاطر نشان کرد: پس از تشکیل کارگروه تخصصی پایگاه امداد و نجات با محوریت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و نمایندگان چهار حوزه زغالی کشور، انجام مطالعات، طراحی، جانمایی، برگزاری مناقصه و اخذ پیمانکار احداث پایگاه امداد و نجات در منطقه پروده طبس بعنوان اولین حوزه زغالی کشور انجام شد.

مدیر مجتمع معادن زغالسنگ طبس تصریح کرد: در حال حاضر پروژه احداث پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغال سنگ طبس در مرحله تجهیز کارگاه بوده و به حول قوه الهی عملیات اجرایی آن در دهه فجر سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.

عسکری در ادامه افزود: این پایگاه که با هدف ارتقا شاخص های ایمنی منطقه زغالی طبس با تامین تجهیزات ایمنی امداد و نجات و اورژانس، آموزش امدادگران و نیروهای ایمنی معادن و صنایع معدنی، انجام مانورهای آموزشی، انجام عملیات امداد و نجات در بروز حوادث، اقدامات اولیه پزشکی و انتقال  اورژانسی مصدومین و حادثه دیدگان طراحی شده در مدت زمان ۲۰ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان اظهار داشت: پایگاه امداد و نجات مجتمع معادن زغالسنگ طبس شامل امکاناتی از قبیل پد فرود هلیکوپتر امداد، ساختمان درمانی مجهز به اتاق عمل، پارکینگ خودروهای آتشنشانی و انبار تجهیزات آتشنشانی و امدادی، فضای مانور و تمرین گروه امداد و نجات، فضای آموزشی و اداری و سالن ورزشی، ساختمان های تاسیساتی، خدمات رفاهی و آسایشگاه امدادگران و کارکنان و فضای سبز و محوطه سازی است.

فتحنایی

Recent Posts

پذیره نویسی صندوق بخشی سیمانی کاریزما

پذیره نویسی سیمانا از ۹ تیرماه آغاز می گردد.

4 ساعت ago

حضور پررنگ بانک سینا در مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همزمان با برگزاری میهمانی عید غدیر در شهرهای مختلف کشور، بانک سینا موکب پذیرایی از…

11 ساعت ago

انتصاب جناب آقای دکتر ظهرابی به سمت معاونت فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل

دکتر مسعود ظهرابی طی حکمی از سوی مدیرعامل محترم موسسه اعتباری ملل از اول تیرماه…

11 ساعت ago

راه‌اندازی سیستم چت آنلاین در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد با هدف ارائه خدمات نوین بانکی و ارتقای سطح کیفی خدمات، سیستم چت…

11 ساعت ago

مزایده عمومی املاک مازاد بانک اقتصادنوین

بانک اقتصادنوین در راستای اجرای«قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بانک مرکزی…

11 ساعت ago

مراسم تکریم سادات در بانک صنعت و معدن

در آستانه عید سعید غدیر خم مراسم تکریم سادات با حضور حسین عسکری رییس هیات…

11 ساعت ago