به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مپنا، این پروژه در راستای قرارداد شرکت بهرهبرداری راهآهن شهری تهران و حومه و شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا آغاز شد.
پروژه تعمیرات اساسی و نوسازی خط پنج مترو تهران، شامل حفاری محل احداث تا عمق ۳.۵ متر، تثبیت جدارههای گودال و تخلیه آبهای زیرسطحی موجود در محل گودال و متعاقبا اجرای آرماتوربندی و بتنریزی و نصب اولین گروه از دکلهای احداث شبکه برق بالاسری OCS خطوط ۱۴، ۱۵ و ۱۶ در پایانه مهرشهر است.
این پروژه در چند فاز شامل تعمیرات اساسی و نوسازی کل شبکه برق بالاسری (OCS) مترو خط پنج تهران به طول ۵۰ کیلومتر، احداث شبکه بالاسری و برقی سازی خطوط ۱۴ و ۱۵ و۱۶ در پایانه مهرشهر و تأمین قطعات یدکی اجرا میشود.
“نوسازی خط پنج مترو تهران به عنوان قدیمیترین خط مترو کشور شامل تأمین و نصب سیمهای کنتاکت و مسنجر، یراقآلات و تجهیزات مربوطه، بومیسازی یراقآلات و بهینهسازی برخی قطعات، جمعآوری و مستندسازی دانش فنی (Technical Data Sheet) قطعات همراه با کنترل مراحل ساخت قطعه و قالب، افزایش ظرفیت دپو مهرشهر با احداث شبکه بالاسری برای سه خط با توجه به راهاندازی خط کرج به هشتگرد و کاهش سرفاصله زمانی قطارهای مترو” از جمله اهداف اصلی این پروژه است که نخستین تجربه شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا در بازسازی خط گرم (راهآهن فعال) محسوب میشود.