×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز ۲۵ شرکت تعاونی زعفران در ۶ استان

تجارت گردان | آغاز ۲۵ شرکت تعاونی زعفران در ۶ استان

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهمترین نقشی که این تشکل‌ها می‌توانند در زمینه توانمند سازی زعفران کاران ایفا کنند پیگیری مطالبات کشاورزان از بخش دولتی و سایر بخش‌ها است و همچنین در تعامل با سایر بخش‌های اقتصادی کشور به رفع مشکلات، موانع و چالش‌های پیش روی زعفران کاران بپردازند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در همین چارچوب و به منظور دفاع از حقوق و منافع تولیدکنندگان زعفران، پشتیبانی از زنجیره تأمین و تولید و ارزش صنعت زعفران تشکیل اتحادیه ملی یک ضرورت قطعی است. این تشکل به ویژه در بازاریابی، ایجاد تعادل و تنظیم بازار زعفران می‌تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این اتحادیه در همکاری و تعامل با بخش‌های دولتی و غیردولتی می‌تواند اقداماتی از قبیل آموزش و انتقال اطلاعات علمی روز به زعفران کاران، پیگیری جهت دسترسی آسان به نهاده‌های کشاورزی، تلاش جهت بازاریابی بهتر محصول زعفران، تأثیر بر سیاست گذاری‌های حوزه زعفران و در نهایت توانمند ساختن کشاورزان زعفران کار را پیگیری کند.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: مطابق تجارب سایر اتحادیه‌های ملی در حوزه کشاورزی و روستایی، اتحادیه ملی شرکت‌های تعاونی کشاورزی زعفران کاران در امر بازار رسانی زعفران قطعاً از قدرت تعامل و هماهنگی و چانه زنی بالاتری نسبت به فرد فرد زعفران کاران و حتی شرکت‌های تعاونی برخوردار خواهد بود و به این لحاظ می‌تواند در فروش محصول با قیمت واقعی‌تر به زعفران کاران کمک کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سازمان تعاون روستایی کشور در جهت واقعی‌تر کردن قیمت خرید زعفران از کشاورزان و حذف و کم کردن دلالان و واسطه‌ها از بازار زعفران اقدام به خرید توافقی کرده است، اظهار کرد: به طور کلی هدف سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی محصولات کشاورزی، ایجاد تعادل، تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی و عرضه تدریجی آن است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.