آماده توسعه صادرات به اروپا هستیم

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، محمد نورانیان راد گفت: با توجه به رکود نسبی بازار داخلی طی سال های اخیر، توسعه کمی و کیفی صادرات محصولات در دستور کار قرار گرفت و با برنامه ریزی کلان انجام شده در حوزه بازاریابی و فروش، رشد قابل توجه حجم صادرات و در کنار آن تنوع بخشی به محصولات صادراتی و بازارهای هدف انجام پذیرفت.
وی افزود: طی سال گذشته بالغ بر ۴۵ درصد محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان به بیش از ۲۰ کشور مختلف در آسیا، آفریقا و اروپا صادر گردید ضمن این که از نظر درآمد صادراتی، علاوه بر تحقق بیش از صد در صدی درآمد ارزی پیش بینی شده در بودجه سال گذشته، مبالغ قابل توجهی نیز  از محل استرداد حقوق گمرکی ورودی و همچنین تسویه مالیات بر ارزش افزوده از محل پروانه های صادراتی به حساب شرکت برگشت شدکه این دستاوردها با توجه به سیاست های کلان دولت در زمینه توسعه صادرات غیر نفتی و قطع وابستگی به نفت از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد.   
مدیر بازاریابی و صادرات ذوب آهن اصفهان با تشریح دستاوردهای مدیریت صادرات از جمله تداوم رشد صادرات، افزایش تعداد بازارهای هدف صادراتی، افزایش صادرات به کشورهای منطقه، آفریقایی، جنوب شرق آسیا و اروپا و برگشت بالغ بر ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، افزود: این دستاوردها در کنار اخذ هفت لوح صادرکننده نمونه و یک لوح صادرکننده ممتاز سبب شد، ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۹۹ عنوان تنها مدال آور ملی صادرات در صنعت فولاد (بالاترین نشان صادرات کشور) را کسب نماید.  
وی گفت: با توجه به ثبت جهانی برند و لوگوی  ESCO وZOBESCO   و اقدامات انجام شده جهت دریافت و تمدید گواهینامه های بین المللی از جمله تمدید گواهینامهCARES  و دریافت گواهینامه HOMOLOGATION برای صادرات محصول به اروپا به عنوان اولین تولیدکننده داخلی و به ویژه صادرات اولین محموله میلگرد تولیدی شرکت به یکی از کشور های اروپای شرقی طی سال جاری، این مدیریت آماده افزایش صادرات به بازارهای اروپایی می باشد.   
مدیر بازاریابی و صادرات شرکت در ادامه برخی از چالش ها و موانع فعلی صادرات در عرصه بین المللی را چنین برشمرد: تحریم های ظالمانه بین المللی، تبعات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین به ویژه دامپینگ کشور روسیه که منجر به کاهش شدید قیمت های فولاد گردیده، اختلافات آمریکا و چین که بر بازارهای آسیای جنوب شرقی تاثیرگذار بوده و مشکلات اقتصادی چین که صادرات به این کشور را دچار مشکل نموده از جمله چالش ها محسوب می شود.
وی اضافه کرد: همچنین در بُعد داخلی با چالش های متعددی از  جمله تغییرات مکرر و بعضاً غیر کارشناسی قوانین و مقررات، وضع عوارض صادراتی،کمبود و افزایش بهای حامل های انرژی، رقابت منفی برخی رقبای داخلی، افزایش مکرر هزینه های حمل جاده ای، ظرفیت محدود پذیرش تریلرها در مرزها و گمرک ها و بسته شدن مرزها به دفعات از سوی طرفین (ایران و کشورهای همسایه) مواجه بوده و هستیم، هر چند با وجود تمام این موانع و مشکلات و با در نظر گرفتن نیاز ارزی شرکت، با تدابیر موثر و به موقع صورت گرفته ضمن افزایش چابکی فرآیند، افزایش صادرات به بازارهای جایگزین در کشورهای همسایه و حوزه CIS  در دستور کار قرار گرفت که از نتایج اقدامات انجام شده می توان به افزایش سه و نیم برابری صادرات کلاف به بازارهای حوزه CIS و افزایش ده و نیم برابری صادرات میلگرد و ۱۴ برابری کلاف به بازار عراق  اشاره نمود.
نورانیان راد، خواستار در اولویت قرار گرفتن مواردی نظیر تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا و تکمیل سبد محصولات خاص از جمله تیرآهن های بال پهن در جهت افزایش سهم در بازارهای هدف صادراتی گردید.  

فتحنایی

Recent Posts

فاز دوم گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی چادرملو سنکرون شد

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از اتمام زودهنگام و سنکرون‌سازی فاز دوم نیروگاه سیکل…

17 ساعت ago

مدیران کار استان خوزستان میهمان شرکت پتروشیمی مارون

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان خوزستان و جمعی از مسئولان این اداره‌کل…

17 ساعت ago

سرپرست بیمه ایران از پایانه خسارت شرق تهران بازدید کرد

حضور مشفقانه، هوشمندانه و نظارتی مدیران در واحد‌های خسارتی رصد می شود.

17 ساعت ago

روش‌های جدید کلاهبرداری/درخواست پلیس از مراجع قضایی درباره نشر آگهی در پلتفرم‌های داخلی

رئیس مرکز عملیات پلیس اطلاعات تهران بزرگ، از مراجع قضائی خواست تا فعالیت اپلیکیشن‌های آگهی…

17 ساعت ago

صادرات ۸۰ هزارتن تخم مرغ از ابتدای سال به بازار‌های هدف

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: براساس آخرین آمار از ابتدای سال تاکنون ۸۰…

17 ساعت ago

رکورد مصرف گاز جهان شکسته می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش‌بینی کرد با تشدید رقابت میان آسیا و اروپا برای گاز…

17 ساعت ago