×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
آمادگی میزبانی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم

 به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس میزبان گروهی از مدیران وزارت خارجه و سفرای ایران در کشورهای آذربایجان، کنیا، ازبکستان و بلغارستان بود.

کامران داستانی ضمن خوشامدگویی به هیئت اعزامی وزارت خارجه، این اقدام را سبب افزایش امکان جذب سرمایه‌گذار خواند و گفت: آمادگی پذیرایی از سرمایه‌گذاران خارجی را داریم و امیدوارم شما بتوانید مزیت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه عظیم اقتصادی را به گوش جهانیان برسانید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس این منطقه را یکی از مستعدترین مناطق برای تولید و صادرات مواد معدنی توصیف کرد و افزود: ما در کیفیت هم مثال‌زدنی هستیم و استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنیم و اگر چنین نبود کشورهای متعددی در دنیا خریدار محصولات ما نبودند.

وی در پایان خواستار بسترسازی و بررسی راه‌های صادرات بیشتر از این منطقه به کشورهای هدف شد.

در ادامه عبدالعظیم نجیبی، رئیس هیئت‌مدیره و معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خطاب به سفرای حاضر در جلسه بیان داشت: این ظرفیت وجود دارد که به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی باشیم و امیدواریم شما بتوانید ما را در این زمینه کمک کنید.

نجیبی به آمار اشتغال۱۴ هزار نفری این منطقه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حدود دو میلیون دلار صادرات غیر نفتی از این منطقه صورت گرفته است که این مبلغ بیانگر نقش بسیار موثر این منطقه در اقتصاد محلی و ملی را نشان می دهد

وی ادعا کرد: بی‌اغراق بهترین مکان برای تولید فولاد، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.

نجیبی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواند و گفت: بااین‌حال برنامه‌های توسعه‌ای متعددی در این زمینه طرح‌ریزی شده است.

وی در پایان افزود: باید توجه ویژه‌ای به منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس صورت گیرد تا زیرساخت‌ها تقویت شود و ما خوش‌بینیم که تبادل اطلاعات و دانش بتواند این منطقه را به دنیا بهتر بشناساند.

گفتنی است پس از پایان این نشست گروه اعزامی سفیران منتخب جمهوری اسلامی ایران از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید به عمل آوردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.