×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
آمار مشخصی از منابع آلاینده هوا نیست

به گزارش تجارت گردان ، سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: به دلیل وظایف نظارتی مجلس در بحث آلودگی هوای شهر تهران و سایر کلانشهر‌ها از یک نیروگاه که از منابع آلوده کننده پایتخت بود از نزدیک بازدید کردیم. استفاده از سوخت بدون استاندارد در این نیروگاه مشهود بود.

وی گفت: نمی‌توانم مصرف مازوت را رد کنم، اما گازوئیلی که در این نیروگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت ۱۲۰ برابر حد مجاز و استاندارد آلایندگی بیشتری داشت و این به معنای هجوم آلاینده هوای سمی به سمت شهر، اطراف نیروگاه و حتی کلانشهر تهران است.

رفیعی افزود: متاسفانه پدیده آلودگی هوا را سالیان زیادی تجربه کرده ایم و آمار‌ها و اظهار نظرات مختلفی که درباره منابع آلودگی و آلاینده در شهر‌های مختلف و کلانشهر‌ها می‌شود متفاوت است.

وی گفت: یعنی وقتی که ما می‌خواهیم در مجلس موضوع آلودگی هوا را مورد بررسی قرار دهیم آمار مشخصی در دست نیست و نمی‌دانیم که بالاخره کدامیک از منابع آلاینده سهم بیشتری در آلودگی هوا دارند و سهم هرکدام به تفکیک چقدر است که این اتفاق خوبی نیست.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: سالیان سال است که با این موضوع مواجه ایم و همچنان درباره الودگی هوا اظهار نظرات متفاوتی می‌شود. ما در فراکسیون محیط زیست به جد پیگیر این مسئله هستیم و این حق طبیعی مردم است که از هوای تمیز و پاک برخوردار باشند.

وی گفت: در عین حال حق مردم است که بدانند کدامیک از دستگاه‌ها مسئول و متولی این امر هستند و احیانا در انجام وظایفشان تخلف می‌کنند. برای همین حق ما هم بصورت کاملا تخصصی پیگیر مسئله آلودگی هستیم و نتایج همه پیگیری هایمان را با کمال میل در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.