×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۱۴ مرداد , ۱۴۰۳
آمار های مالی پاکسان گواهی پیشرفت را مستند می گویند؛رشد تمامی شاخص های مالی در ۶ ماهه اول سال مالی

پاکسان در ۱۲ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۹/۳۰ مبلغ ۶۴۸، ۲۶ میلیارد ریال درآمد عملیاتی حاصل کرده که نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ با کاهش بهای تمام شده از طریق اصلاح ترکیب فروش( حذف محصولات زیان ده و جایگزینی آن با محصولاتی که حاشیه سود بهتری داشتند) و همچنین خرید بهینه مواد اولیه که منجر به ۴،۳۰۱ میلیارد ریال سود ناویژه گردیده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۲۰ درصد رشد نشان می دهد.

در همین خصوص می توان به فروش حاصل از صادرات به مبلغ ۱۲.۶ میلیون دلار با حاشیه سود ناخالص ۲۷ درصد اشاره کرد که منجر به ۱،۳۵۱ میلیارد ریال سود ناویژه گردیده است.

استفاده حداکثری از پلنت محصولات صنعتی که منجر به افزایش درآمد ارائه خدمات محصولات کارمزدی به مبلغ ۷۱۶ میلیارد ریال گردیده که منجر به افزایش ۴۵۱ درصدی نسبت به دوره مشابه شده است.

بهبود، اصلاح و بهینه سازی ساختارهای سازمانی و فرآیندهای کسب و کار، حذف هزینه های انبارداری و ضایعات در این بازه زمانی منجر به سود عملیاتی ۲،۰۴۵ میلیارد ریالی گردید.

پیگیری افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی علیرغم سیستم انقباضی بانکها، توسعه تأمین کنندگان جدید هم راستا با سیاستهای شرکت که در مجموع منجر به سود خالص حاصل از عملیات پس از کسر مالیات ۲،۵۰۶ میلیارد ریال گردیده است. شرکت در ۱۲ ماهه مشابه سال گذشته ۲،۰۸۲ میلیارد ریال زیان خالص ایجاد نموده بود.

همچنین پاکسان از محل فروش برند ۱۸۸۰ میلیارد ریال سود خالص ایجاد نموده است.

بررسی و مقایسه آمارهای ۶ ماهه اول سال مالی ۱۴۰۳

در دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۳ و مقایسه با دوره مشابه میتوان به نکات زیر اشاره نمود:

افزایش مقدار تولید: افزایش ۱۷ درصدی تولید نسبت به دوره ۶ ماهه مشابه سال مالی قبل.

افزایش مقدار فروش: افزایش ۷ درصدی مقدار فروش نسبت به دوره ۶ ماهه مشابه سال مالی قبل

افزایش درآمد: افزایش قابل توجه در درآمدها به میزان ۴,۰۵۰ میلیارد ریال نشان دهنده عملکرد بهتر و افزایش فروش یا ارائه خدمات با ۳۳ درصد رشد نسبت به دوره مشابه است.

افزایش سود ناخالص: سود ناخالص به میزان ۱٬۲۶۸ میلیارد ریال افزایش یافته است که نشان دهنده مدیریت بهینه

هزینه ها و بهره وری بالاتر با ۷۱ درصد رشد نسبت به دوره مشابه است.

افزایش سود عملیاتی: سود عملیاتی به میزان ۱,۳۰۵ میلیارد ریال افزایش یافته است که نشان دهنده مدیریت و ترکیب سبد فروش محصولات با حاشیه سود بالاتر بهبود کلی در عملکرد مالی با رشد ۲۱۲ درصد نسبت به دوره مشابه است.

به طور کلی عملکرد مالی شرکت در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۹/۳۰ نسبت به سال مالی قبل آن و همچنین در دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳/۳/۳۱ نسبت به دوره مشابه سال گذشته بهبود چشم گیری یافته که نشان دهنده رشد و توسعه مثبت و پایدار شرکت می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.