×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت گردان | آمریکا در راس شرارت‌های اخیر در ایران بود

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، یکی دیگر از حامیان اغتشاشگران در کشور را عربستان سعودی دانست و افزود: سعودی‌ها هم با پول کمک کردند و هم رسانه‌های خود را در اختیار اشرار قرار دادند و گفتند ما آشوب را به داخل ایران کشاندیم.

وی همچنین با گرامیداشت یاد شهداء به ویژه شهدای امنیت که حوادث هفته اخیر به شهادت رسیدند، افزود: این شهدا که به دست اراذل و اوباش به شهادت رسیدند، مایه عزت تشیع هستند.

امام جمععه موقت تهران در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: بسیج دو مدال افتخار دارد، یکی آنکه امام خمینی (ره) گفت، بسیج لشکر مخلص خداست و دیگری آنکه مقام معظم رهبری فرمود، بسیجیان گل‌های سرسبد انقلاب اند.

آیت الله خاتمی در ادامه، هفتم آذر روز نیروی هوایی را گرامیداشت و تاکید کرد: این نیرو، نیروی راهبردی نظام اسلامی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به ناآرامی‌های هفته اخیر در کشور، گفت: ۶ نکته درباره اتفاقات اخیر قابل توجه است، نکته اول اینکه این حوادث در پی گران شدن بنزین رخ داد؛ این تصمیم، تصمیم سران قوا بود و با خوش بینی که مقام معظم رهبری به سران قوا دارند تصمیم شان را تایید کردند و تایید این تصمیم بسیار داهیانه بود و اگر این اقدام به موقع مقام معظم رهبری نبود تردید نکنید حوادث سخت تری پیش روی این ملت قرار می‌گرفت.

وی افزود: البته باید بپذیریم که می‌شد در این عرصه بهتر عمل کرد، مسئولان باید مردم را اقناع می‌کردند؛ من نمی‌گویم زمان سهمیه بندی بنزین را اعلام می‌کردیم، اما می‌شد میزگرد‌های تلویزیونی بگذاریم، کارشناسان بیایند و ضرورت‌های این کار را بیان کنند، الان هم همچنان معتقدم مسئولان باید از روشنگری در این عرصه غافل نشوند.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه دولت باید به وعده‌های خود عمل کند و نگذارد قیمت کالا‌ها اضافه شود، گفت: با متخلفان باید برخورد قاطع شود؛ مردم به اندازه کافی رنج و فشار گرانی را تحمل می‌کنند، مسئولان کاری کنند که به این رنج افزوده نشود.

وی با تشریح یک اصل از قانون اساسی، افزود: اصل ۲۷ قانون اساسی می‌گوید، تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها بدون حمل سلاح و اگر مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است؛ بنابراین هیچ کس با اعتراض مخالف نیست و با معترضان برخورد نکرده است.

خطیب نماز جمعه تهران در تشریح نکته دوم مرتبط با ناآرامی‌های هفته اخیر، گفت: مثل آفتاب روشن است که اشرار سوار بر موج اعتراض‌ها شدند و هزاران میلیارد تومان خسارت به مردم زدند؛ دو نکته برجسته در این شرارت‌ها؛ یکی انتقامی بود که از اسلام گرفتند، مثل آتش زدن کتاب‌هایی که یاد خدا در آن‌ها بود و یا اماکنی مثل حوزه علمیه، مسجد و کتابخانه‌هایی با چندین هزار جلد کتاب. نکته دیگر مسئله ضدیت با مردم بود که با غارت فروشگاه‌ها، مراکز بهداشتی و تخریب بانک‌ها خودش را نشان داد؛ این‌ها انتقام از شما مردم است و می‌گویند چرا پای انقلاب ایستاده اید؟ اما به کوری چشم دشمنان، این مردم همچنان پای انقلاب ایستاده اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نکته سوم درباره اغتشاشات اخیر در کشور، تاکید کرد: سازماندهی شدن شرارت‌ها بر همگان روشن است، در راس شرارت‌ها آمریکا بود که خودشان هم اعتراف کردند، متاسفانه آلمان و فرانسه هم همکاری کردند؛ امیدواریم کسانی که به این کشور‌ها خوش بین بودند در دیدگاه شان تجدیدنظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه از نگاه این کشورها، دزدان، غارتگران و جنایتکاران مردم هستند، افزود: این‌ها در واقع حامی آدم کش‌ها هستند.

خطیب نماز جمعه تهران یکی دیگر از حامیان اغتشاش گران را عربستان سعودی دانست و گفت: سعودی‌ها هم با پول کمک کردند و هم رسانه‌های خود را در اختیار اشرار قرار دادند و گفتند ما آشوب را به داخل ایران کشاندیم، من از همین تریبون به مردم عربستان می‌گویم تا کی می‌خواهید ذلیل باشید؟ تا کی می‌خواهید یک قرن نوکران آمریکا و اسرائیل بر شما مسلط باشند؟ به پا خیزید و آن‌ها را از قدرت به زیر بکشید.

آیت الله خاتمی در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به نقش گروهک تروریستی منافقین در ناآرامی‌های اخیر افزود: کسانی که قبلا ۱۷ هزار نفر را ترور کردند و پاسداران کمیته انقلاب اسلامی را زنده زنده پوست کندند و کشتند، این داعش‌های وطنی در این اغتشاشات وارد شدند.

وی همچنین به نقش عناصر رذل و خوار سلطنت پهلوی در اغتشاشات هفته گذشته اشاره کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در بخش چهارم سخنانش از حافظان امنیت کشور اعم از وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، بسیج و دیگر کسانی که در مقابل اشرار ایستادند تشکر کرد و گفت: در این عرصه همه سلایق داخل نظام یک دیدگاه داشتند و گفتند باید در مقابل این اشرار بایستیم.

آیت الله خاتمی افزود: تعداد اندکی که در فتنه ۷۸ و ۸۸ معرکه گردان بودند، جای شهید و جلاد را عوض کردند و به جای آنکه به اشرار بتازند به حافظان امنیت تاختند و گفتند؛ «پاسخ معترضان به گران شدن بنزین را با خشونت دادند»، چرا واقعیت را تحریف می‌کنید؟ حافظان امنیت کشور به معترضان بنزین کاری نداشتند، به متعرضان جان و امنیت مردم وارد شدند تا جان مردم را حفظ کنند.

وی با اشاره به بیانیه‌ای که این افراد نوشتند و امضاء کردند گفت: این افراد جنایتی همچون جنایت آشوب گران را دارند.

آیت الله خاتمی در بخش پنجم خطبه دوم خطاب به جهانیان تاکید کرد: نظام اسلامی ایران مقتدر است و با این شرارت‌های احمقانه نمی‌لرزد، اگر می‌خواهید باز هم شانس خود را امتحان کنید، پیشاپیش بدانید شکست خورده است. بدانید که این مردم از امام خودشان آموخته اند حفظ نظام از اوجب واجبات است.

خطیب نماز جمعه تهران با تشکر از ایستادگی مردم در حوادث هفته گذشته، گفت: یک انتظار از مردم هست و آن اینکه اشرار را شناسایی کنید، آن‌هایی که فروشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را آتش زدند همچون داعش هستند، همان برخوردی که اول انقلاب مردم با منافقین کردند و ریشه آن‌ها را کَندند، این‌ها را باید خانه به خانه تعقیب و به مسئولان معرفی کرد.

وی خطاب به دستگاه قضا افزود: مسئولان قضایی باید با سردسته این باند‌ها و لیدر‌های آن‌ها که آدم کشتند و غارت کردند برخورد کنند، من به عنوان یک طلبه که سال‌ها در حوزه خارج فقه و اصول می‌گویم تاکید می‌کنم که این‌ها محارب هستند و باید به اشد مجازات برسند، در رابطه با سیاهی لشکر‌های این‌ها هم به قوه قضائیه می‌گویم طوری با آن‌ها برخورد کنید که آن‌ها تا ابد پشیمان شوند و دیگرانی هم که همفکر آن‌ها هستند عبرت بگیرند.

آیت الله خاتمی در آخرین و ششمین بخش از سخنانش با اشاره به قطع اینترنت و شبکه‌های خارجی در هفته گذشته، گفت: اگر مسئولان می‌خواهند بدانند چقدر این اقدام موثر بوده ببینند، چقدر دشمنان این ملت از قطع اینترنت ناراحت هستند؛ انگار شما لانه زنبور را پیدا کردید.

وی افزود: لازم است پیام رسان‌های داخلی تقویت شود تا نیاز مردم تامین شود؛ هم ُچنین هر چه زودتر اینترنت ملی و بومی راه بیافتد و در رابطه با شبکه‌های خارجی هم اگر بنای بر باز کردن آن دارید، تقاضا می‌کنم آن‌ها را بازِ باز نکنید؛ اگر در این عرصه کوتاهی کنید در برابر مردم و خدای مردم جوابی نخواهید داشت.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان و کارآفرینان، گفت: تولیدکنندگان گفتند عمده مشکلات ما مربوط به داخل است که اگر برطرف شود توان شکوفایی اقتصاد را دارند و دشمن را ناکام می‌گذارند.

 ملت، نقش بر آب شدن توطئه‌ها را دیدند

آیت الله خاتمی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران گفت: ملت بزرگ ایران جلوه‌ای از نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان انقلاب را در هفته گذشته دیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: به گفته خودشان (دشمنان) سه سال در داخل و خارج کشور به نیرو‌های خودشان آموزش دادند و برنامه ریزی کردند و عربستان سعودی نیز رسانه در اختیار آنان قرار داد و پول خرج کرد، در این آشوب‌ها، اما خداوند همه توطئه‌های آن‌ها را خنثی کرد، این جلوه عنایت خداست.

وی گفت: ملت ایران با خداست و دست خدا با ملت ایران است که رهبر این ملت با سرافرازی فرمودند با یاری خدا دشمن را در عرصه‌های سیاسی و نظامی عقب زدیم و این یک جلوه از عنایت خداست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: خدا باور باشیم و بدانیم که اگر خدایی عمل کردیم خدا با ماست.

وی گفت: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای اللهی و حریم نگهداشتن برای ذات مقدس ربوبی دعوت می‌کنم.

آیت الله خاتمی با اشاره به خطبه ۵۶ نهج البلاغه افزود: حضرت علی (ع) وقتی می‌خواهد یاران پیامبر (ص) را توصیف کند از ایثار و فداکاری آن‌ها در راه خداوند می‌گوید و نتیجه می‌گیرد وقتی خدا صداقت ما را ببیند دشمن را ذلیل و ما را پیروز می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به سبک زندگی قرآنی، گفت: در آیه ۷ سوره محمد (ص) آمده است؛ مومنین، شما خدا را کمک کنید تا خدا هم شما را کمک کند و قدم‌های شما را استوار خواهد ساخت.

آیت الله خاتمی افزود: خدا در زندگی مومنان ستون فقرات است، با خدا مانوس هستند و خدا را باور دارند.

وی گفت: خدا هیچ نیازی به ما ندارد و در قرآن کریم ۱۸ بار با وصف غنی، بی نیازی خدا توصیف شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: خداوند به ما نیازی ندارد و ما به او نیازمندیم پس کمک به خدا چیست؟ که در این زمینه دو مصداق برای یاری خدا مطرح شده است یکی دفاع از دین است که در این زمینه خدا در قرآن می‌فرماید کسی که خدا را کمک کند مورد عنایت خدا قرار می‌گیرد و مصداق دوم کمک به حجت خداست که در زمان پیامبر خدا حضرت محمد (ص) و بعد از ایشان امامان و جانشینان آن بزرگواران حجت خدا هستند.

آیت الله خاتمی با اشاره به مصداق دوم کمک به خدا یعنی کمک به حجت خدا گفت: اگر شما خدا را کمک کنید، خدا نیز شما را کمک می‌کند و مصادیق آن این است، شما را پیروز می‌کند، ترس از شما را در دل دشمن می‌اندازد، به شما آرامش عنایت می‌کند، توطئه‌های آن‌ها را بر ضد شما خنثی می‌کند.

وی با اشاره به سوره آل عمران افزود: بدانید اگر صبوری پیشه کنید، کید آن‌ها به شما ضرری نمی‌رساند و کافران بدانند در همه حالی که توطئه می‌کنند خدا هم توطئه‌های آن‌ها را به خودشان بر می‌گرداند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.