×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳
ابتلای ۴۸ دانش آموز به کرونا ۷ کلاس درس را در قم تعطیل کرد

 به گزارش تجارت گردان به نقل از صدا و سیما، دکتر سیامک محبی،  گفت: از ۱۵ آبان که مدارس به صورت رسمی بازگشایی شد تا دهم آذر در مجموع نتیجه آزمایش کرونای ۴۸ دانش آموز مثبت اعلام شد که بر این اساس فعالیت حضوری ۷ کلاس درس تعطیل شد.

وی با بیان اینکه این دانش آموزان عمدتاً در مقطع متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل هستند، افزود: خوشبختانه هیچ یک از این ۴۸ دانش آموز بستری نیستند، حال عمومی مناسبی دارند و فعالیت‌های آموزشی آنها به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

دکتر محبی تصریح کرد: در هیچ کلاسی ۲ دانش آموز مبتلا به کرونا شناسایی نشده و این نشان دهنده این است که منشا بیماری در کلاس درس نبوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: در خصوص کرونا در مدارس استان قم با مشکل حادی روبه رو نیستیم و جای نگرانی نیست، اما رصد‌ها و پایش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بازرسان مرکز بهداشت استان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش به منظور نظارت بر میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس تا نهم آذرماه حدود ۵۱۵ بازدید میدانی داشته اند.

رئیس مرکز بهداشت گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مدارس استان در مقایسه با بسیاری از گروه‌های شغلی دیگر وضعیت بهتری دارد.

دکتر محبی افزود: در سه شاخص فاصله گذاری در برخی از مدارس ابتدایی و تهویه هوای کلاس و ماسک زدن در مقطع متوسطه نیاز به آموزش و توصیه بیشتری داریم  و نیاز به بهبود شرایط است.

وی بیان داشت: در جلسه دیروز ستاد کرونا نیز مطرح و تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان از والدین خواست چنانچه فرزندشان دارای علائم مشابه سرماخوردگی هستند از حضورشان در مدرسه خودداری کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.