×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : یکشنبه, ۲ دی , ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری تجارت گردان، خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به پروژه‌های ریلی در دست احداث تا پایان سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۰ احداث چند مسیر ریلی به طول ۱۶۶۰ کیلومتر در اولویت قرار دارد.  

وی با تشریح اولویت‌های دولت در ساخت مسیرهای ریلی و پروژه‌های راه آهن گفت: اولین اولویت احداث خط آهن چابهار به زاهدان است که خوشبختانه با توجه به اینکه منابع مالی آن تامین شده پیشرفت فیزیکی آن روند خوبی دارد. مقام معظم رهبری با درخواست دولت مبنی بر تامین بخشی از منابع مالی این پروژه از طریق توسعه صندوق ملی موافقت کردند و از این رو با این پروژه با شدت در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر ریلی یزد به اقلید به طول ۲۸۰ کیلومتر در اولویت بعدی قرار دارد که با احداث این مسیر، استان فارس به استان یزد و از این مسیر به مشهد متصل می شوند.

خادمی با اشاره به اولویت سوم در پروژه‌های ریلی دولت افزود: اتمام خط آهن بستان آباد- تبریز اولویت سوم را در پروژه‌های ریلی دارد. سال گذشته این مسیر تا بستان آباد به بهره برداری رسید و ساخت باقیمانده آن تا تبریز در اولویت است.  

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: مسیر بعدی، خط آهن خواف به هرات است که با ساخت این پروژه برای اولین بار ایران به صورت ریلی به افغانستان متصل می‌شود که در حال حاضر این پروژه به طول ۱۳۶ کیلومتر در حال احداث است.  

وی تاکید کرد: اتصال استان های کردستان، اردبیل و چهارمحال بختیاری به شبکه ریلی هم جزو اولویت‌ها قرار دارند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مجموع این مسیرهای در اولویت به ۱۶۶۰ کیلومتر می‌رسد، گفت: پروژه یزد به اقلید، خواف به هرات به طول ۶۶ کیلومتر، بستان آباد به تبریز به طول ۴۴ کیلومتر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسند.

خادمی ادامه داد: همچنین تا پایان سال ۱۴۰۰ استان کردستان از طریق همدان و استان‌های اردبیل و چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی متصل خواهند شد. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.