×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

ویژه های خبری

امروز : دوشنبه, ۹ مهر , ۱۴۰۳
اتمام ساخت بخشی از تجهیزات اصلی فاز اول مجتمع پتروشیمی بدر شرق در خارج از کشور

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بدر شرق پس از رایزنی های گسترده بهزاد انصاری مدیرعامل این مجتمع با سازندگان سیستم کنترل، کمپرسور سینگز، پمپ های فرآیندی، شیرهای دستی، شیرهای برقی ESDV و MOV پروژه در خارج از کشور، کار حمل این تجهیزات به مقصد سایت پروژه مجتمع پتروشیمی بدر شرق به زودی آغاز می‌شود.

به گفته بهزاد انصاری سیستم کنترل واحد متانول این مجتمع که توسط سازندگان شناخته شده خارجی طراحی و ساخته شده است پس از انجام تست های کارخانه ای و اطمینان از صحت عملکرد آن در هفته جاری به مقصد ایران بارگیری و حمل می‌شود.

همچنین بزرگترین کمپرسور واحد متانول این مجتمع (کمپرسور سینگز) آماده انجام تست های عملکردی و نهایی نمودن مراحل مونتاژ خود در چین است که با برنامه ریزی انجام شده و پس از انجام تست های لازم، به محل پروژه مجتمع پتروشیمی بدر شرق حمل می‌شود.

پمپ‌های فرآیندی واحد متانول به تعداد ۱۰ عدد، از دیگر اقلام ساخته شده واحد متانول مجتمع پتروشیمی بدر شرق در کشور چین می‌باشد که در حال حاضر مراحل بازرسی پمپ ها در حال انجام می باشد و به زودی حمل آنها به مقصد سایت پروژه آغاز خواهد شد.

طبق اظهار بهزاد انصاری، پارت اول شیرهای دستی (AG Valves) نیز پس از انجام تست های لازم و اطمینان از عملکرد صحیح شیرها در حال بسته بندی جهت حمل به ایران می‌باشد. همچنین با پیگیرهای انحام یافته‌ شیرهای برقی MOV وESDV پروژه نیز مراحل تست کارخانه‌ای خود را گذرانده اند و مذاکرات برای چگونگی حمل آنها در حال انحام می‌باشد.
شایان ذکر است تمامی آنالایزرهای مجتمع پتروشیمی بدر شرق در داخل کشورساخته شده اند که حدود ۸۰% درصد این تجهیزات به سایت پروژه حمل گردیده است و مابقی نیز در حال انجام تست‌های عملکردی می‌باشند.

فاز اول مجتمع پتروشیمی بدر شرق در شهرک پتروشیمی مکران منطقه آزاد چابهار در حال اجرا می‌باشد که پس از بهره‌برداری، سالیانه ۱/۶۵۰/۰۰۰ تن متانول را برای استفاده این مجتمع در زنجیره محصولات پایین دست تولید خواهد کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.